A két egymást követő nap történt busztűz miatt Karácsony Gergely főpolgármester azonnali vizsgálatot rendelt el. „Haladéktalan tájékoztatást kértem a BKV vezetésétől, és felkértem őket a szükséges lépések megtételére” – írta közösségi oldalán.
Forrás: MSN / FB
Ez is érdekelhet:
A Kia EV9 általánosságban pont úgy viselkedik és teljesít, ahogyan az egy nagy méretű autótól elvárható. Ha csak a hátsó kerekeket hajtja, akkor a gyorsulása nyugodtabb, fokozatosabb – nem hirtelen, hanem szépen egyenletesen építi fel az erejét. Ebben a formában 0-ról 100 km/h-ra (azaz 62 mérföld/órára) 9,4 másodperc alatt gyorsul fel, ami elsőre talán lassúnak tűnhet, de valójában bőven elegendő teljesítményt nyújt a mindennapi közlekedéshez, akár főúton, akár mellékúton haladunk. Az igaz, hogy indulásnál nem érezzük azt a hirtelen, erőteljes gyorsítást, amit az összkerékhajtású változat nyújtani tud, de ettől még nem érződik gyengének.
Ha viszont a kétmotoros, összkerékhajtású verziót nézzük, ott már jóval határozottabb a gyorsítás. Még nedves úton is úgy tudja átvinni az erejét az útra, hogy nem zavarja meg a menetstabilizáló rendszert, vagyis a kerekek nem csúsznak meg, hanem stabilan, hatékonyan gyorsul az autó. Ráadásul nem látunk nagy „leülést” sem a hátulján gyorsításkor, csak egyszerűen érkezik az erő és lendületesen halad előre.
Az autó vezetési élményét többféle módválasztó teszi személyre szabhatóvá: a hétköznapi vezetéshez használt beállítások mellett a GT-Line és GT-Line S felszereltségű modellek még extra terep üzemmódokat is kínálnak – például sárra, homokra vagy hóra optimalizálva.
Ha a kétmotoros változatban bekapcsoljuk a Sport módot, és a gázpedált teljesen lenyomjuk induláskor, akkor az autó 5,3 másodperc alatt eléri a 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességet. Ez már egy komoly adat, amivel simán versenybe szállhat más nagyméretű elektromos SUV-kkal vagy akár egyéb, hétszemélyes családi autókkal is.
Természetesen nagyobb sebességnél, például autópályán vagy előzés közben, már jobban kijön az autó tömege. Például 64–128 km/h között padlógázzal 5,7 másodperc alatt gyorsul fel, míg néhány konkurens – például a BMW iX vagy az Audi e-tron S – ezt még gyorsabban tudja. Ennek ellenére az EV9 összkerékhajtású változata továbbra is meggyőző és magabiztos, amikor dinamikusabb haladásra van szükség.