Több civil szervezet és utasjogi szakértő is felvetette, hogy a jelenlegi szabályozás módosításra szorul. Az egyik lehetséges megoldás az lenne, hogy a nyugdíjasok számára is elérhetővé tennék az egyszerű, akár telefonos vagy személyes helyfoglalást, még ha az utazás maga továbbra is díjmentes marad.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
A D300-as hathengeres dízel kiválóan illik a Velar karakteréhez: finoman jár, nagy a forgatónyomatéka, és kellemes utazási élményt nyújt. A modell rendelkezik aktív zajszűrő technológiával is, amely a hangszórókon keresztül olyan ellentétes frekvenciákat bocsát ki, melyek jelentősen csökkentik az úthangokat, így az utazás valóban csendes és pihentető. A rugózás egyaránt kellemes alacsony és nagy sebességnél is, és jól kisimítja az úthibákat. A futómű stabil, magabiztossá teszi az autót hosszabb távú utazások során, miközben élvezetes vezethetőséget is biztosít – különösen a meglepően jó kormányzásnak és a kiegyensúlyozott futóműnek köszönhetően. Azonban a kisebb kerekekkel kényelmesebb az utazás, míg a nagyobb felnik inkább a megjelenés kedvéért vonzóak.
A leggyorsabb modell jelenleg a plug-in hibrid P400e, amely 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége 210 km/h. Az általunk preferált D300-as dízel 6,5 másodperc alatt éri el ugyanezt a tempót, míg a belépő szintű D200-nak 8,3 másodpercre van szüksége. A P250-es benzines 7,5 másodperces gyorsulást tud, míg a 394 lóerős P400 csak 5,5 másodpercet igényel, 250 km/h-s végsebességgel.
A fogyasztási adatok alapján a plug-in hibrid a leggazdaságosabb – a JLR szerint akár 1,6 l/100 km-es átlagfogyasztást is elérhet, feltéve, hogy gyakran használjuk elektromos módban. Ugyanakkor hosszabb utakon, ha az akku lemerül, a valós fogyasztás inkább 8 liter/100 km körüli. A dízelek ennél konzisztensebb értékeket kínálnak: a D200 átlagosan 5,3–6,4 l/100 km-t fogyaszt, a D300 pedig 6–7 l/100 km között teljesít. A P250-es benzines 7,6–9,2 l/100 km között mozog, a P400 pedig 8–9,5 liter körüli átlaggal bír. A CO2-kibocsátás ennek megfelelően alakul: a legkevesebb a PHEV esetén, 40g/km, a legmagasabb pedig a P400-as benzinesnél, 232g/km-ig is elmehet. A céges autókra kivetett adó (Benefit-in-Kind) is ennek megfelelően alakul: a PHEV csupán 8 százalékos kulcs alá esik, míg a dízelek 37 százalékot vonzanak.