Magyar kézbe került a Parajdi sóbánya

A tervek szerint évente 800 ezer tonna só kerülne a felszínre, ami fedezné Magyarország sóigényének 80–90%-át, vagy teljes egészében elláthatná Szlovákiát, Horvátországot és Szerbiát is. A kitermelésre szóló 20 éves koncesszió meghosszabbítható, a tényleges termelés pedig 2026-ban indulhat.

Forrás: MSN / FB

Ez is érdekelhet:

A harmadik üléssor mögött 466 literes csomagtér található, ami egy repülőtéri utazásra nem biztos, hogy elég lesz, főleg ha teljes létszámmal utazunk, de szerencsére az ülések lehajthatók 60/40 arányban, így hatalmas, furgon-szerű rakteret kapunk.

Amikor először bemutatták a Mifát, valaki gonoszan azt mondta, hogy ez csak egy „olcsó Lexus LM a wish-ről”. Ez talán túlzás, de tény, hogy a Lexus valóban magasra tette a lécet anyaghasználat és dizájn terén. Ettől függetlenül a Maxus nem próbálta eladni az autót olcsó hatású megoldásokkal – a varrott műbőr borítások rendben vannak, a műanyagok nem kopogósan kemények, még a műszerfalon sem, és az ajtók szénszálas hatású díszítőelemei fényes, kellemes tapintású felületet kaptak. Viszont vannak apróbb részletek, amik elrontják az összképet: például az ülések recsegnek, amikor a masszázsfunkció dolgozik, a könyöklők megremegnek lehajtás közben, az asztalkát erővel kell kihúzni, és a rajta lévő „fa” burkolat valójában egy matrica a fekete műanyagon. Az ilyen apróságok azok, amik megkülönböztetnek egy igazán prémium autót egy majdnem prémiumtól – és itt ez a figyelem a részletekre sajnos hiányzik.

Ami a technikát illeti, arra számítottam, hogy a kínai piacra tervezett Mifa infotainment rendszere bonyolult és túlzsúfolt lesz, de kellemes meglepetés ért. Valójában könnyen átlátható, felhasználóbarát felület fogadott. Látszik, hogy hasonló rendszert használ, mint az új MG 3 modell. Az érintőképernyő menüje logikusan van felépítve (bár furcsa, hogy a regeneratív fékezés beállítása nem a többi vezetési opció között van), és nincs benne érthetetlen fordítás sem. Külön jópofa, hogy innen lehet kérésre fel-le húzni az utasok ablakait is. Van CarPlay is, bár csak vezetékes csatlakozással, és egyszer előfordult, hogy egyszerűen nem akart működni.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük