Piaci ár: Az ezen felüli fogyasztásért már a piaci árat kell fizetni, amely lényegesen magasabb lehet. A gáz ára 2025-ben ezért az adott háztartás fogyasztási szokásaitól jelentősen függ.
Példa: rezsicsökkentés és túllépés – Rezsicsökkentett fogyasztás esetén: Például 1 m³ földgáz ára 100 Ft körüli összeg lehet.
Túllépés esetén: A piaci árak alapján 1 m³ földgáz akár 500 Ft is lehet, amely a háztartások számára jelentős többletköltséget jelent.
Forrás: MSN / PLine
Ez is érdekelhet:
A turbófeltöltős, 1.6 literes motor már alacsony fordulatszámon is tisztán reagál, minimális turbólyukkal, azaz a gázreakció nem késik sokat, és kifejezetten lelkesedéssel pörög fel a középtartományban. A motor karaktere egészen ösztönző: nemcsak gyorsan veszi a fordulatot, de mindezt egyenletesen és kiszámíthatóan teszi. Bár a teljesítmény csúcspontján – ami nagyjából 5800-as percenkénti fordulatnál jelentkezik – már érezhető némi teljesítménycsökkenés, a motor továbbra is hajlandó elpörögni egészen a 6500-as „puha” leszabályozási határig anélkül, hogy kifulladna vagy idegesítően fáradtnak tűnne.
Azonban amikor a sebesség eléri a 60 mérföld/órát (kb. 96 km/h), elkezd látszani, hogy ez a motor nem bővelkedik brutális lóerőben. A további gyorsulás – például a 80 mérföld/óra (kb. 129 km/h) eléréséhez – már jelentősen tovább tart: ehhez 5,9 másodpercre van szükség, és csak akkor, ha a vezető kitart harmadik fokozatban egészen a tiltás közeléig. Ha valaki előbb felvált negyedikbe, ugyanazt a sebességnövekedést már 7,4 másodperc alatt tudja csak abszolválni. Ez jól mutatja, hogy a motor ereje inkább a középtartományban érvényesül látványosan, de magasabb sebességeknél már kicsit elfogy a lendület.
A kínálat csúcsán álló THP200 GT modell, amely 197 lóerőt kínál, határozottan élénkebbnek érződik, de még így sem nevezhető igazán lehengerlően gyorsnak. A motor körülbelül 2200-as fordulattól kezd el érezhetően húzni, és ahogy átlépi a 4500-as tartományt, egyre nagyobb erőt mozgósít, egészen a 6500-as piros zónáig, ahol a 6700-nál lép életbe a végső fordulatszám-korlátozás. Ennek ellenére a viszonylag magas, 1340 kilogrammos saját tömeg kézzelfogható hátrányt jelent, különösen gyorsításkor vagy emelkedőn.
A végsebesség – 146 mérföld/óra, azaz nagyjából 235 km/h – jól mutatja, hogy az autó aerodinamikai jellemzői hatékonyak: a karosszéria kis homlokfelületű, és az automatikusan kinyíló hátsó légterelő is segíti a stabilitást, amely előbb egy alacsony, majd nagyobb állásba vált a sebesség növekedésével. Ezzel szemben a 0–100 km/h-s gyorsulás 7,5 másodperces ideje azt jelzi, hogy a motor ugyan hajlandó dolgozni, de küzdenie kell a jármű tömegével.