– Jött egy új szerelem is az életembe. Egy régi-új: hat év után újra összeboronálódtam a gyermekem édesapjával. Ez egy igazi sikersztori. Hiszek abban: ha sokszor gondolunk valamire és nagyon akarjuk, akkor azt be lehet vonzani.
VIA Blikk Rúzs
Ez is érdekelhet:
Ha kimerészkedünk a városból, és gyorsabb tempón vezetünk, a fokozatmentes CVT váltó hajlamos túlpörgetni a motort, ami zajossá teszi a gyorsulást. A kanyartartás viszont egészen jó, a karosszéria mozgása kordában tartható, bár a futómű kissé feszesebbnek érződik rosszabb minőségű útfelületen. A Renault Clio például kifinomultabb ebben a tekintetben.
Autópályán stabilan viselkedik az autó, a karosszéria nem billeg, de a motor ilyenkor is kissé megerőltetettnek tűnik, és az utastérbe is bejut némi menetzaj. A 128 lóerős változat gyorsabban éri el az autópálya-tempót, de közben a CVT váltó szokásos zaja továbbra is jelen van.
A Yaris ára körülbelül 23 500 fontnál kezdődik, ami nem tűnik különösen jó ajánlatnak, főleg hogy ez másfél ezer fonttal több, mint az alap Clio E-Tech ára. Viszont a fogyasztása kiváló: a Toyota által megadott vegyes ciklus szerinti érték 68,9 mpg (kb. 4,1 l/100 km), ami tesztkörülmények között is közel ennyit hozott. A 128 lóerős verzió némileg többet fogyaszt (67,3 mpg), de a különbség a valóságban alig észrevehető.
Az autó biztosítási besorolása is kedvező: az alap 114 lóerős verzió a 13-as, míg a 128 lóerős GR Sport modell a 15-ös csoportba tartozik – ezzel szemben a Honda Jazz a 21-esbe. Mivel egyik Yaris sem kerül 40 000 font fölé, az éves gépjárműadó sem lesz extra terhes, és az alacsony CO2-kibocsátásnak köszönhetően a cégautóadó is kedvezőbb, mint egy átlagos benzines kisautó esetében. A várható értéktartása 47–54% három év vagy 36 000 mérföld után, ami megfelel az átlagnak. A Honda Jazz jobban tartja az árát, de az Audi A1 ebben a kategóriában a legjobb, 58%-kal.
A Yaris külseje mutatós, különösen a sportosabb változatoknál, belül azonban az utastér inkább funkcionális, mint izgalmas. Az alapfelszereltség része a 9 colos érintőképernyő, az automata klíma, a tolatókamera, valamint a bőrhatású kormánykerék. A hátsó ablakok viszont az alapmodellekben kézi tekerősek. A magasabb felszereltségnél – például Design szinttől – már LED fényszórókat, elektromos hátsó ablakokat és sötétített üvegeket is kapunk. Az Excel verzió továbbá elektromosan behajtható tükröket, kétzónás klímát és kiterjesztett biztonsági csomagot is kínál.