Brutális lehűlés jön! Betör a hidegfront! Ekkor érkezik meg a fagy!

Kedd: sokfelé erősen felhős lesz az ég, és helyenként eső, zápor is kialakulhat. Az északi, északkeleti szél élénk marad. Reggel 1–7 fok közötti értékekre készülhetünk, délután pedig mindössze 13–18 fok várható.
Szerda: nagyrészt felhős lesz az ég, továbbra is élénk, néhol erős északias széllel. A hőmérséklet hajnalban 1–7 fok között alakul, délután 12–17 fok lehet a maximum.

Forrás: MSN / FB / EZT

Ez is érdekelhet:

A Suzuki Baleno motorkínálata kétféle erőforrásból áll, és ezek közül kétségtelenül a mi választásunk az 1,0 literes turbós Boosterjet motor, amely dinamizmusával és takarékosságával is meggyőző. Ennek ellenére érdemes egy pillantást vetni a másik opcióra, a 1,2 literes SHVS rendszerrel szerelt erőforrásra is, amely ugyan nem hozza a turbómotor teljesítményét, de sajátos előnyöket kínál, különösen azoknak, akik a hatékonyságot és a városi használhatóságot tartják szem előtt.

Ez a 1,2 literes motor a jól ismert Dualjet szívó benzines alapjaira épül – hasonlót találunk például a Suzuki Swift modellben is –, viszont kiegészült egy intelligens, úgynevezett „mild hybrid” (enyhe hibrid) rendszerrel. Ez a technológia nem egy teljes értékű hibrid meghajtás, tehát nem képes kizárólag elektromos üzemmódban működni, például városi közlekedés során. Ehelyett az elektromos rásegítés egy indítómotor formájában van jelen, amely bizonyos helyzetekben, például városban araszolva vagy elinduláskor besegít a belső égésű motornak, csökkentve ezzel a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A rendszer legnagyobb előnye azonban nem a villanymotor erejében, hanem az egyszerűségében és súlyában rejlik. Míg sok hibrid autó nehézkesebb a plusz akkumulátorok miatt, a Baleno SHVS változata valójában 15 kilogrammal könnyebb, mint a turbós változat. Ez a könnyűsúlyú kialakítás hozzájárul ahhoz is, hogy az autó gazdaságosabban üzemel – laboratóriumi körülmények között és a valóságban egyaránt.

A teljesítményt tekintve azonban az SHVS rendszer visszafogottabb: 89 lóerőt és 120 Nm nyomatékot kínál, ami nem mondható erősnek, különösen a turbós változathoz képest. Ugyanakkor az autó alacsony önsúlya miatt ez a motor sem tűnik vérszegénynek – csupán egy kicsit jobban kell pörgetni, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Azoknak a vásárlóknak, akik számára nem elsődleges szempont a gyorsulás, sokkal inkább a takarékosság és a fenntartható működés, ez a motor logikus választás lehet.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük