10 havi különbözet: A január és október közötti 10 hónapra járó, utólagos 1,6%-os emelés összege. 13. havi különbözet: A februárban kifizetett 13. havi nyugdíjra/ellátásra eső, elmaradt 1,6%-os emelés összege. Mindezt azért írtuk ilyen részletesen, hogy könnyebb legyen számolni, ha valaki forintra pontos összeget szeretne látni. Nem árulunk zsákbamacskát: ebben az esetben is igaz, hogy a magasabb ellátásban részesülők nagyobbat „nyernek”. Van közel 200.000 nyugdíjas, akik 120.000 forintnál is kevesebb ellátásban részesül: ők havi szinten csupán 1800 forint emelésre számíthatnak; az egyszeri, novemberi kifizetés (11 havi összeg) esetükben el sem éri a 20.000 forintot.
VIA FB/Blikk
Ez is érdekelhet:
A Citroën kényelmi szempontokat figyelembe vevő elhelyezése közepesen magas vezetési pozíciót biztosít, ami – akárcsak maga az autó – a ferdehátú és a SUV között helyezkedik el. Egyesek számára ez túl alacsonyra, mások számára túl magasra teszi az autót.
A ráncfelvarrás alkalmából a Citroën új „Advance Comfort” üléseket szerelt a C4-be, amelyek vizuálisan kidomborodóak és párnázottak – 15%-kal jobban, mint a kissé lapos, de széles ülések, amelyeket lecseréltek. Leclercq szerint ezek célja a kényelem bemutatása és biztosítása mellett a kényelem demonstrálása is. Hamarosan leírjuk, hogy milyen érzés menet közben, de az első benyomások szerint nagyrészt hasonlóak az általuk lecserélt ülésekhez. Igen, mindenképpen nagyobb oldaltartást és kényelmet nyújtanak, mint korábban, és mondjuk a hasonló árú és elhelyezésű Kia Stonic vagy a Skoda Kamiq. De az extra párnázás kissé kemény lehet a hát felső részén – és nem állítható –, és hiányzik a comb alatti támasz. Maga az ülés manuálisan állítható, ami azt jelenti, hogy a megfelelő üléspozíció megtalálása nehezebb, mint egyébként lenne, de ez az egyik olyan terület, ami lehetővé teszi a Citroën számára, hogy alacsonyan tartsa az árakat. A fűthető ülések csak a Max felszereltségi szinten kaphatók.
A vezető körüli hely átlagosnak mondható. A Citroën kategóriaelső hátsó térdteret állít, de gyanítjuk, hogy ezt az első ülések teljesen előretolt helyzete is indokolja, mivel a vezetőülés egy tipikus felnőtt számára van beállítva, a második üléssor férőhelye csak átlagos, akárcsak a hátsó fejtér.
A kalaptartó alatti csomagtartó 380 literes, ami szintén meglehetősen átlagos érték. Ez természetesen egy meglehetősen kompakt autó az európai C-szegmensben, de valószínűleg nem a praktikussága miatt fog vonzódni hozzá.
A műszerfal és az infotainment elrendezése szokatlan, de nem hiányzik belőle a letisztultság, és nem nehézkes a használata. A vezető előtt egy frissített, 7 hüvelykes digitális műszerfal található, amely egy nagyon egyszerű digitális sebességmérőt kínál, de ezen kívül kevés nagyméretű funkciót. 2025-ben a képernyő a versenytársakhoz képest régiesnek és elavultnak is tűnik.
Tesztautónk head-up kijelzője, amely egy különálló, átlátszó, felugró képernyőn (ami meglehetősen nagy volt) jelenik meg a szélvédő helyett, hasznos extra információkat nyújt, de mindkét kijelző konfigurálásának lehetőségei korlátozottak. Kellemes megoldás volt, hogy a vezető melletti, könnyen elérhető kezelőszervekkel módosítható a head-up kijelző helyzete.
Az utastér középpontjában ugyanaz a 10 hüvelykes infotainment rendszer található – most a ráncfelvarrás részeként frissített szoftverrel –, két fizikai vezérlő (Otthon és Jármű) és egy hangerőszabályzó gomb felett, a használhatóság megkönnyítése érdekében. A fűtés és a szellőzés vezérléséhez tapintható és anyagában is vonzó fizikai kezelőszervek találhatók.