A névtelenségbe burkolózó közeli ismerős más szívszorító részletet is megosztott. „Az is kiderült, hogy az édesapja is ugyanígy lett öngy/lkos, ő is fagyállóval. Azt is megtudtam, hogy a rendőrségnek van felvétele arról, hogy Niki megveszi a fagyállót. Úgy tudom, a család összeroppant Niki elvesztése kapcsán” – fogalmaz a közeli ismerős.
VIA Bors/Blikk
Ez is érdekelhet:
Az autó központi, domináns, 8,0 hüvelykes érintőképernyője okosnak tűnik; és bár a navigáció teljesen fizikai gombok nélküli folyamaton keresztül történik, a kormánykerék mögött legalább egy praktikus sztereó vezérlőkészlet található.
Ez az infotainment rendszer alapfelszereltség a középkategóriás Expression felszereltségi szintű autókban, míg az Essential felszereltségi szintű modelleknek be kell érniük a Media Controllal, ami alapvetően csak az okostelefonodat jelenti a műszerfalba beékelve.
De nem szabad könnyelműnek lennünk: mivel manapság mindenkinek van okostelefonja, a Dacia úgy gondolja, hogy még ha nem is lehet a csúcsfelszereltségig eljutni, a navigációs eszközöket akkor is biztonságosan érdemes használni, ezért ingyenesen letölthetővé teszi a Media Control alkalmazást a telefonra, valamint egy helyet, ahol a telefon könnyen elérhető helyen tartható. Még nem próbáltuk ki, de az elmélet logikusnak tűnik.
Eközben a közép- és felsőkategóriás modellek 8,0 hüvelykes érintőképernyős rendszere alapfelszereltségként tartalmazza a vezetékes okostelefon-tükrözést. A magasabb felszereltségi szinteken pedig gyári navigációs rendszer és hathangszórós sztereó rendszer is található. A Sandero jelenleg három motor közül választhat. A belépő szintű SCe 65 benzinmotort 2022-ben törölték az Egyesült Királyság kínálatából, de a turbófeltöltős TCe 90 és TCe 110 továbbra is elérhető, a TCe 100 Bi-Fuel pedig azt mutatja, hogy a Dacia továbbra is elkötelezett az LPG, mint alternatív üzemanyag népszerűsítése mellett (bár a villamosítás iránti jelenlegi szélesebb körű törekvések miatt nehéz ezt hosszú távú stratégiának tekinteni). Így a teljesítmény 89 lóerő és 109 lóerő között mozog, a TCe 90-es autónk esetében pedig 89 lóerőt és 118 Nm nyomatékot biztosít, utóbbi hasznos 2100-as fordulatszámtól. Az elektromos változat 2028-ban várható.
A legolcsóbb Sanderóval kényelmes 11,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára (a régi SCe 65-ben ez a jéghideg 16,7 másodperc volt). A TCe 90-nél érdemes 2000-4000-es fordulatszám között maradni a fordulatszámmérőn. Ez alatt az autó kissé erőtlennek érződik, e felett pedig csak jobban kiabál, anélkül, hogy sokkal érdemibb lökést adna le. Ez egy dübörgős kis háromhengeres motor – nem a legkifinomultabb, de elég boldogan vált a sebességfokozat között.
A kézi kar most rövidebb és kevésbé gumiszerű a működése, mint régen. Még mindig nem olyan precíz érzést ad, mint némelyik, de a Sandero árát tekintve teljesen elfogadható.