Súlyos vonatbaleset történt az éjjel!

A hétfői rendkívüli kormányülésen derült fény a döbbenetes részletekre: A kormányfő szerint szinte biztos, hogy emberi mulasztás vezetett a tragédiához – a személyvonat vezetője a piros jelzés ellenére indult el, a gyorsvonat pedig hátulról belerohant. A közlekedési miniszter lemondását is felajánlotta, de Fico nem fogadta el – helyette azonnal elrendelte a Vasúttársaság teljes vezetőségének menesztését. Most az egész ország azt kérdezi: hogyan történhetett meg ez a katasztrófa, és vajon biztonságban vannak-e még az utasok a szlovák vasúton?

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

A kínálat legkedveltebb tagjai a dízelek. A Volvo legújabb D2-es motorja alapjáraton elég akadozó, de nagy sebességnél simán jár, és tisztességes teljesítményt nyújt. A 148 lóerős D3 a kínálat kedvence, mivel a legjobb nyomatékeloszlással rendelkezik (320 Nm 1750-3000 fordulat/perc között).

Mindkét dízelmotorhoz opcionális hatfokozatú automata sebességváltó jár; ez ugyan rontja az üzemanyag-fogyasztást, de a teljesítménye valamivel jobb, maga a sebességváltó pedig simán vált, és mindig a megfelelő fokozatban tűnik fel. A V40-es modellben alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltó elég jó váltó, de a váltás kissé homályos és laza.

A Volvo 2,0 literes T2 és T3 benzinmotorjai lenyűgözőek. Alacsony fordulatszámon is jól húznak: a T2 220 Nm maximális nyomatékot kínál mindössze 1100 fordulat/perctől egészen 3500 fordulat/percig. A dízelekhez hasonlóan ezekhez is van hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó, de bár az automaták gyorsabbak, mi itt a manuális sebességváltó kapcsolását részesítjük előnyben. A Volvo átdolgozott dízelmotorjai jó üzemanyag-takarékosságot biztosítanak. A D2 manuális sebességváltó rendelkezik a legjobb üzemanyag-fogyasztással, és a céges autók adókedvezményes károsanyag-kibocsátása is kedvező. A D3 és a D4 egyaránt 74,3 mpg-os fogyasztású, míg a 99 g/km-es kibocsátás azt jelenti, hogy még a legerősebb autók is vonzóak az üzleti felhasználók számára. Bármelyik motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó hozzáadása esetén az üzemanyag-fogyasztás valamivel rosszabb. A benzinmotorok a nyomatékos turbófeltöltős teljesítményüknek köszönhetően szintén meglehetősen hatékonyak, míg az automata modellek kissé rosszabbak az üzemanyag-fogyasztás és magasabb a károsanyag-kibocsátás.

Ami az üzemeltetési költségeket illeti, a hosszú szervizintervallumok és a Volvo általánosan erős megbízhatósága azt jelenti, hogy a V40 fenntartási költségei alacsonyabbak, mint a Volvo egyes nagyobb modelljeinek fenntartása. A Driver Power tulajdonosainak tapasztalatai minden bizonnyal biztatóak: a V40-et a 15. legjobb autónak szavazták meg az üzemeltetési költségek tekintetében, így nem érhetik kellemetlen meglepetések a pénztárcáját.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük