A drámai lépés oka sokkolóan egyszerű: Magyarországon a rákos megbetegedések jelentős részét túl későn fedezik fel, amikor már nagyon kevés az esély a gyógyulásra.
A statisztikák brutálisak: az emlő-, méhnyak- és vastagbélrák évek óta a vezető halálokok közt szerepelnek. Az orvosok szerint több ezer életet lehetne megmenteni csak azzal, ha mindenki időben elmenne szűrésre.
Éppen ezért döntött úgy az állam, hogy nem hagyja tovább a véletlenre, ki jelenik meg és ki nem. A kötelezővé tett szűrések célja nemcsak az életmentés, hanem az, hogy az összeomlófélben lévő egészségügyi rendszert tehermentesítsék – hiszen a későn felismert daganatok kezelése sokkal drágább és megterhelőbb a beteg számára is.
Az időben elkapott rák sokkal nagyobb arányban gyógyítható – ezért mostantól nincs kibúvó. Január 1-től mindenkinek mennie kell.
VIA tudasfaja
Ez is érdekelhet:
A Citroën C-Zero a Mitsubishilla kötött közös vállalkozás eredménye, és könnyen belátható, hogy a C-Zero az i-MiEV rokona. Lényegében ugyanaz az autó, csak a Citroën emblémájával, és a 66 lóerős elektromos hajtáslánc is ugyanaz maradt, ami azt jelenti, hogy a 0-ról 100 km/órára (100 km/órára) körülbelül 15 másodperc alatt gyorsul, de a 0-ról 48 km/órára (50 km/órára) meglepően gyors. A furcsa formájú autó tágas utastérrel büszkélkedhet, amelyben négy felnőtt is elfér, de a vezetőknek alaposan meg kell gondolniuk, hogy megfelelő-e számukra egy elektromos autó. A 150 km-es hatótávolság a mindennapi vezetés során gyorsan közel 96 km-re (96 km) csökken, és még mindig nagyon kevés hely van a C-Zero feltöltésére. Még ha találnak is egyet, akár hét órába is telhet az akkumulátorok teljes feltöltése.
A Citroen C-Zero gyorsan gyorsul körülbelül 48 km/h-ra, de aztán a gyorsulás lelassul. Ez a kezdeti gyorsulás ideálissá teszi a zsúfolt városi közlekedésre, míg az automata sebességváltó és a csendes villanymotor a sűrű araszoló forgalomban is nagyon pihentetővé teszi a vezetést. A kezelhetőség nem a legjobb, mert a kormányzás kissé homályos, és a karosszéria dőlése a kanyarokban elegendő ahhoz, hogy eltántorítsa a vezetőt a túl gyors kanyarvételtől. A Citroën azt állítja, hogy a C-Zero egy teljes feltöltéssel 150 kilométert (155 km) tud megtenni, de tapasztalataink szerint ez inkább 96 kilométer. Pozitívumként említhető, hogy az akkumulátorok teljes újratöltése 2 fontba kerül (attól függően, hogy mikor töltjük), így sokkal olcsóbb, mint tankolni. A nulla CO2-kibocsátás azt is biztosítja, hogy mentes legyen az útadótól, és a sofőrök elkerülhetik a napi 10 fontos dugódíjat London belvárosában.
