A végén aztán minden kiderült: a brutális, 80 ezerről 120 ezer forintra emelést, a minimálnyugdíj bevezetését és az évente akár 720 ezer forintos pluszt a Tisza Párt ígéri.
Ők jelentették be, hogy szerintük a 14. havi nyugdíj csak porhintés, és helyette valódi, hatalmas emelést adnának. Azt állítják: a milliárdosok extra adója teremtené meg a fedezetet, így bőven lenne pénz az idősek tisztességes megélhetésére.
A rendezvény végére már mindenki egyetlen kérdést ismételgetett: tényleg eljöhet az idő, amikor a legkisebb nyugdíj nem 80, hanem 120 ezer forint lesz? A válasz egyelőre csak ígéret…
VIA propeller
Ez is érdekelhet:
Ne tévedjünk, nem a Nemo Multispace-t választjuk, ha a megjelenés vagy az image számít. Azonban, ami a dobozos egyterűeket illeti, a Citroën elég elegánsnak tűnik, masszív részletekkel és céltudatos stílussal. Szoros rokona a Fiat Qubo-nak és a Peugeot Bipper Tepee- nek , így ha Nemón gondolkodunk, mindkettőt érdemes megnézni. A Citroën festetlen lökhárítóit úgy tervezték, hogy ellenálljanak az esetleges karcolásoknak. A belső tér ugyanilyen robusztus. Funkcionális kialakítása határozottan a felhasználóbarát kialakításra helyezi a hangsúlyt, így a sebességváltó kar magasan található a műszerfalon, a hátsó ülések levehetők, az anyagok pedig inkább tartósak, mint luxuskivitelűek.
Ha maximális helyre vágysz minimális költséggel, a Nemo bőven kínál megoldásokat. 365 literes csomagtartója egy igazi kis családi ferdehátúéval vetekszik, és ha előrehajtjuk a hátsó üléseket, akár 890 liternyi helyet is felszabadíthatunk – nem meglepő, hogy furgon változatban is rendelhető. A dupla tolóajtós hátsó ülések megkönnyítik a ki- és beszállást, és rengeteg a fejtér, de ismét vannak hátrányok. Például a hátsó oldalablakok nem csúsznak le, hanem kipattannak, mint a költségvetésbarát városi autókban. Ez rendben van, ha az opcionális légkondicionálót választod, de nem, ha a standard szellőztetésre hagyatkozol az autó hűvösen tartásához. A hátsó ülések is nehezek, ha ki szeretnéd venni őket.
Az olcsó ár ellenére a Nemo a szokásos biztonsági eszközök sorával van felszerelve. Ilyen például az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), amely segít megőrizni az uralmat az autó felett, és négy légzsák, ha esetleg nem lenne rá szükséged. Az utasoldali első légzsák kikapcsolható, ha gyermekeket kell elöl szállítanod, és a hátsó külső ülések mindegyikén Isofix rögzítőpontok találhatók. A Nemo háromcsillagos Euro NCAP töréstesztet kapott 2010-ben, még azelőtt, hogy az ESP alapfelszereltségként bekerült volna. A Citroën nem a megbízhatóságáról híres, és a Nemo belső terének egyes elemei kissé gyenge lábakon állnak, de a márka rendszeresen a középmezőnyben végez a Driver Power elégedettségi felmérésünkben.
