Ha valakit valakit i/tas vezetésen kapnak, annak azonnal ugrik a jogosítványa. Magyarországon ugyanis az ittas vezetés kapcsán zéró tolerancia van érvényben, bár néhány éve felmerült, hogy ezt felülvizsgálják, változás nem történt. Majkáról lehet tudni, hogy igen nehezen szerezte meg a jogosítványt. 2009-ben negyedjére bukott meg Kresz-ből. 2006-ban, mikor még nem volt jogsija, a Blikk írta meg, hogy akkor már ötödjére kapták el engedély nélküli vezetés miatt, bíróság elé is állították.
Forrás: MSN / FB
Ez is érdekelhet:
A hatékonyságra vonatkozó méréseinket a Calligraphy felszereltségű változaton végeztük, amely a legerősebb Performance villanymotorral van szerelve. Ezek az eredmények azonban nagyjából megegyeznek az összkerékhajtású Ultimate kivitel értékeivel is, amely a hivatalos mérések szerint névlegesen mindössze négy mérfölddel kínál nagyobb hatótávot egy feltöltéssel, mint a Performance változat 372 mérföldes gyári adata. Ennek megfelelően a tesztünk során mért 2,6 mérföld/kWh fogyasztás, amelyet 10–15 Celsius-fok közötti hőmérséklet mellett értünk el, jól reprezentálja mindkét kétmotoros hajtáslánc valós teljesítményét.
Ez az érték önmagában nem mondható különösebben hatékonynak, azonban ezt bőségesen ellensúlyozza a rendkívül nagy, 110,3 kWh kapacitású akkumulátor. Ennek köszönhetően a valós körülmények között számított hatótáv körülbelül 287 mérföldre adódott, ami hosszabb utak során is használható, magabiztos tartalékot jelent. A Hyundai hivatalos adatai szerint az Ioniq 9 átlagos hatékonysága pontosan 3 mérföld/kWh, ami optimális körülmények között elérhetőnek tűnik, de a mindennapi használatban inkább a tesztünk során mért értékekhez áll közelebb.
