A történet súlyát tovább növeli, hogy Majka vezetői múltja sem makulátlan. Köztudott, hogy nehezen szerezte meg a jogosítványát: 2009-ben negyedszerre bukott meg KRESZ-ből. Korábban, még 2006-ban, amikor nem is volt jogsija, öt alkalommal kapták engedély nélküli vezetésen. Akkor a bíróság előtt őszinte megbánást tanúsított. Most ismét egy olyan helyzetbe került, amely régi sebeket tépett fel, és újra kérdéseket vet fel a felelősségről. A feszültség nő: mi lesz a következménye az újabb botlásnak, és tanult-e végleg a múlt hibáiból?
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A jelenlegi, harmadik generációs Hyundai i20 a Hyundai formatervezésének egy átmeneti időszakának terméke. Stílusosabb, mint nagyon konzervatív elődje , de az új Kona és Ioniq modellek sokkal extrémebb megjelenéséhez képest viszonylag szelíd.
4040 mm-es hosszával és a tükrökön mért 2040 mm-es szélességével az i20 tipikus méretű egy modern kisautóhoz, bár meglehetősen széles. Mechanikai elrendezése hasonlóan hagyományos: elsőkerék-hajtással, keresztben elhelyezett motorokkal, rugóstagos első felfüggesztéssel és torziós gerendelyes hátul.
A karosszéria oldalán található kettős „karaktervonalak” mélységet adnak az első ajtónak, és vizuálisan érdekesebbé teszik a hátsó ajtót, ahol átfedik egymást. Emellett „ék alakú” (dőlésszögű) hatást is kölcsönöznek az autó profiljának, amit a tervezők imádnak.
Amikor az i20 ezen generációja megjelent, a nagy hír az volt, hogy 48 V-os mild-hybrid rendszerrel is elérhető lesz. Ez egy 48 V-os lítium-ion akkumulátorból és inverterből áll (ami egy nagyjából aktatáska méretű egységet alkot a csomagtartó padlója alatt, ahol egyébként a pótkerék rekesze lenne), valamint egy szíjhajtású indítógenerátorból, amely a motorról lóg.
Ez a villanymotor csak rövid gyorsítási szakaszokban segíti az 1,0 literes, háromhengeres turbós benzinmotort, de állítólag akár 4%-os üzemi hatásfok-növekedést is eredményezhet egy nem hibrid hajtásláncú i20-hoz képest. Ez akár 55,4 mpg fogyasztást is jelent a WLTP vegyes teszten, és ez az érték ugyanaz, függetlenül attól, hogy a hétfokozatú duplakuplungos automata vagy az új „intelligens” hatfokozatú manuális sebességváltót választjuk.
A sebességváltó „intelligenciája” az elektronikus kuplungból fakad: a pedálnak nincs fizikai kapcsolata a kuplungmechanizmussal. Ehelyett egy érzékelő küld jeleket egy aktuátornak, amely elvégzi a munkát. Ennek az az előnye, hogy az autó gurulás közben is képes kioldani a kuplungot és leállítani a motort, a vezető beavatkozása nélkül.
