Az egyszeri segélyt egy erre rendszeresített formanyomtatványon lehet igényelni, amelyhez csatolni kell azokat a dokumentumokat, amelyek igazolják a rendkívüli élethelyzetet. Ilyenek lehetnek például:
– Temetési számla (ha közeli hozzátartozó elhalálozása miatt kérvényezik),
– Orvosi igazolás, gyógyszerköltségeket igazoló dokumentumok,
– Egyéb, a nehéz anyagi helyzetet bizonyító iratok.
A kitöltött kérelmet a lakóhely szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatóságnál vagy a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál kell benyújtani.
A támogatás összege:
– Minimum 15 ezer forint,
– Maximum 42 750 forint, amely az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének másfélszerese.
Rendkívüli esetben azonban akár 85 ezer forintos támogatás is jóváhagyható!
A támogatás évente csak egyszer kérhető.
VIA hitelforum
Ez is érdekelhet:
A Volvo kínálata egyre közelebb kerül ahhoz, hogy teljesen elektromos autókat kínáljon, de jelenleg az XC60 még mindig népszerű a bemutatótermekben a „régi” technológiájával.
Milyen gyorsan változnak a dolgok. Csak öt perce tűnik, hogy elindult az új korszak a nagy Volvók számára, a Geely tulajdonlása alatt, kezdve a Volvo XC90-tel, amely teljesen új motorokkal érkezett és az új Scalable Product Architecture (SPA) technológia alapjain nyugodott.
Aztán, amikor a Volvo elhagyta a dízelt, két verziót kínált az XC60-ból, amelyeket zavaró módon B5 néven emlegettek – egyet benzineset, egyet dízeleset – mindkettő között nem volt semmi nyilvánvaló összefüggés.
Mégis, a Volvo gyorsan átállt az elektromos autókra. A Volvo S60, V60, S90 és V90 modellek eltűnésével – igen, a Volvo már nem gyárt szedánokat és kombikat – és hamarosan az XC90-et is leváltja az EX90, már csak az XC60 maradt az SPA modellek közül.
Ez nem rossz dolog, mivel mindig is az egyik legjobb volt közülük. Pontosan a prémium családi SUV szegmens közepén helyezkedik el, olyan autókkal versenyezve, mint a Land Rover Discovery Sport, X3 és Q5. Valójában, még hét évvel a bemutatása után is a legjobb családi SUV-k közé tartozik nálunk.
De mivel a Volvo 2017 óta nagyon más márka lett, az XC60 választéka is nagyon eltér a régitől. Ahogy a modell élete a végéhez közeledik, a motor- és felszereltségi lehetőségek csökkentek, és a választék most már kizárólag összkerékhajtású, nem pedig a korábbi elsőkerékhajtású verzióval, miközben az árak most már közel 50 000 fontnál kezdődnek, szemben a 40 000 font alatti induló árral, amikor először piacra került.