Nyugdíjemelés 2026! Már döntöttek is!

2026 januárjától 3,6%-kal nőnek a nyugdíjak, erről döntött a kormány. A változás az átlagnyugdíjat 8700 forinttal emeli meg, így akár 251 ezer forintra is nőhet az összeg. A mediánnyugdíj 7700 forinttal emelkedhet, így meghaladhatja a 222 ezer forintot. A gazdaság vártnál jobb teljesítménye nyugdíjprémiumot is eredményezhet – ennek maximuma akár 12 ezer forint is lehet.
ÉS EZ MÉG NEM MINDEN!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Seat Ateca piaci bevezetésekor tökéletesen eltalálta Európa egyre növekvő étvágyát a kompakt SUV-k iránt – és letisztult megjelenése, versenyképes ára, valamint dinamikus, élvezetes vezethetősége a közönség és a szakma körében is elismerésre talált.
Bár az évek során szinte már generációváltásnak beillő változatosságot mutatott a motor- és felszereltségi kínálata, valójában az Ateca még mindig nem jutott el az első teljes modellciklusának végére. Mivel azonban már létezik Cupra Ateca is, talán biztonsággal kijelenthetjük, hogy a modell folytatni fogja pályafutását – még akkor is, ha a jövőben már nem Seat emblémát visel majd.

Az autó sokáig elérhető volt különféle benzines és dízelmotorokkal, első- vagy összkerékhajtással, de egy nemrég végrehajtott kínálatszűkítés következtében ma már csupán két elsőkerék-hajtású benzines változat közül választhatunk.
A belépő szintet az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor képviseli 109 lóerővel – ez biztosítja a 30 ezer font alatti árfekvést, kizárólag hatfokozatú kézi váltóval társítva.

Efölött helyezkedik el az 1,5 literes Eco TSI négyhengeres, amely korábban 1.5 TSI Evo néven futott. Ez a motor nem használja a Volkswagen eTSI motorjaiban megtalálható 48 voltos mild-hibrid rendszert, de rendelkezik aktív hengerlekapcsolással. Teljesítménye 148 lóerő, nyomatéka 184 lb ft (250 Nm), és kérhető hatfokozatú kézi vagy – mint a tesztautónk esetében – hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval.
Hibrid vagy plug-in hibrid verzió tehát nincs, teljesen elektromos változat pedig még kevésbé – ezek hiánya már érezhetően korszerűtlenné teszi a modellt a kulcsfontosságú vetélytársakkal szemben. A leghatékonyabb változat WLTP szerint mért CO₂-kibocsátása is épp csak 140 g/km alatt marad.

Az Ateca továbbra is a Volkswagen-csoport jól bevált MQB platformját használja. A korábban elérhető, erősebb 2,0 literes benzines és dízelmotorok – valamint a hozzájuk társított tengelykapcsolós összkerékhajtás – kivezetésével mára egyetlen hajtáselrendezés maradt: MacPherson rugóstagok elöl, csatolt hosszlengőkaros (torsion beam) hátsó felfüggesztéssel.
A magasabb felszereltségi szintekhez – mint a tesztelt modell – azonban járnak bizonyos mechanikai fejlesztések. A 19 colos kerekekkel szerelt változatok elöl nagyobb (288 mm-ről 312 mm-re növelt) féktárcsákat kapnak, az FR felszereltségi szinttől felfelé pedig minden Ateca megkapja az úgynevezett progresszív kormányművet, amely a kormányelfordítás mértékével arányosan gyorsítja a kormányzási áttételt, és csupán 2,1 teljes fordulat szükséges egyik végállástól a másikig.
Tesztünk alanya, az FR Black Edition, egy kizárólag az Egyesült Királyságban elérhető, limitált szériás modell, amely az FR Sport felszereltségre épül. A fényes fekete 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a fekete tetősínek, ablakkeretek és emblémák hivatottak megkülönböztetni a többi Ateca modelltől.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük