Hat évvel ezelőtt ezen a napon 59 éves lett volna az a muzsikus, akinek neve egybeforrt egy ikonikus magyar zenekarral. Egykor színpadokat töltött meg nevetéssel és gitárjátékával, most pedig emlékével tölti meg barátai és rajongói gondolatait. A fájdalmas veszteség 2019 nyarán történt, egy hosszú és megviselő küzdelem után, amelyet egy baleset és egy súlyos betegség előzött meg.
A barátai szerint voltak jobb napjai, amikor újra lehetett reménykedni, de a szervezete végül feladta a harcot. A zenekar akkori frontembere így emlékezett: „A jégbe fagyott pillanat után már sosem volt ugyanaz… Bár próbált felállni, az idő nem gyógyította meg.”
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota RAV4 és a Honda CR-V megbízhatóságukról és jó minőségükről ismertek, míg vezetési élmény, elérhetőség és ár-érték arány tekintetében nehéz felülmúlni a Ford Kugát. Emellett érdemes megfontolni a Mazda CX-5-öt is, amely stílusos megjelenést, kedvező árakat és élvezetes menetdinamikát kínál.
2017-ben a frissített Nissan Qashqait összehasonlították a modernebb SEAT Ateca és Peugeot 3008 modellekkel. A Peugeot kényelmesebbnek, a SEAT pedig vezetési élmény szempontjából jobbnak bizonyult. A Qashqai infotainment rendszere és praktikuma viszont továbbra is kritikát kapott. Egy másik összevetésben a Jeep Renegade-del és a Mazda CX-5-tel mérkőzött meg a Qashqai – itt a Mazda győzött a tágasabb belső térrel, jobb teljesítménnyel és alacsonyabb fenntartási költségekkel. A Renault Kadjarral szemben is alulmaradt, noha a két modell műszakilag azonos, a Renault nagyobb csomagtartóval és prémiumosabb hangulattal vitte a prímet.
Használtpiaci szempontból a Qashqai nevének ismertsége némileg megtartja az értékét, de még így is jó vétel lehet. A 2017 utáni példányok 36 ezer mérföld (kb. 58 ezer km) és három év használat után értékük 42–49 százalékát vesztik el. Egy alapmodell, amely újonnan több mint 25 ezer fontba került, három évvel később már kevesebb mint 12 ezer fontért elérhető, míg körülbelül egy ezer fonttal többért csúcsfelszereltségű példányokat lehet találni, amelyek eredetileg 30 ezer font körül mozogtak.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a használtpiaci árakat a kereskedők felárai is befolyásolhatják, főként a magasabb felszereltségű modelleknél. Érdemes az alacsony futásteljesítményt és a rendszeres szervizelés igazolását előtérbe helyezni, főleg a régebbi, frissítés előtti változatoknál.
Üzemanyag-fogyasztás és kibocsátás szempontjából a Qashqai kínálata versenyképes, különösen a 2019-ben bevezetett új, hatékonyabb motorokkal. A leggazdaságosabb változat az 1.5 dCi dízel hétfokozatú automata váltóval, amely akár 53,3 mpg (4,4 l/100 km) fogyasztást is elérhet, miközben 138 g/km CO₂-kibocsátással működik.