„Jó bulit odafent!” Gyászol az Irigy Hónaljmirigy

Ma, amikor a rajongók a zenekar oldalán egy régi, mosolygós fotót látnak, hozzá csupán ennyi szöveg társul:
„Zolika, hiányzol! Jó bulit odafent!”
Kevés szó, sok érzelem.
Az Irigy Hónaljmirigy tagjai a mai napig viszik tovább azt az örökséget, amelyet vele közösen építettek. Minden koncert, minden nevetés mögött ott van egy csendes gondolat: vajon mit szólna hozzá ő? A válasz sosem érkezik meg, de a kérdés örökre velük marad.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

A 1.7 dCi dízelmotor kétkerék-meghajtásos változata a leghatékonyabb, a gyárilag megadott 5,5 l/100 km-es fogyasztás és 145 g/km-es CO₂-kibocsátás egészen elfogadható értékek. A 1.6 és 1.7 literes dízelek az egyetlenek, amelyekhez összkerékhajtás is rendelhető; a kézi váltós 1.7 dCi átlagosan 5,9 l/100 km-t fogyaszt, míg a CVT automata verzió 6,6 l/100 km-t, utóbbi 173 g/km-es CO₂-kibocsátással jár.
A benzinmotoros modellek jó választást jelenthetnek azok számára, akik kevesebbet autóznak. A gyengébb, 1.3 DIG-T motor kizárólag kézi váltóval érhető el, és átlagosan 6,8 l/100 km-es fogyasztást produkál, 153 g/km-es CO₂-kibocsátással. Az erősebb, 160 lóerős verzió hasonló adatokat tud felmutatni, de ha automata váltóval választjuk, akkor a kibocsátás 3 g/km-rel nő, a fogyasztás pedig 6,9 l/100 km-re változik.
A Qashqai szervizelése átlátható, a fix árú szervizcsomagok 229 fonttól indulnak. A benzinmotoros modellek szervizperiódusa 12 500 mérföldenként esedékes, míg a dízeleké 18 000 mérföld.

A biztosítási kategóriák a belépő szintű, 1.3 literes benzin- és 1.5 literes dízelmotoros Visia kivitelek esetében a 17-es csoportba esnek, míg az erősebb, 158 lóerős 1.6 DIG-T modellek már a 20-as csoportba tartoznak. A Smart Vision Pack-kel felszerelt modellek – amely tartalmaz alacsony sebességnél működő ütközésmegelőző rendszert – kedvezőbb besorolást kaptak, mivel ezek csökkentik a balesetek esélyét. Ez a csomag minden felszereltségi szinten alap volt, kivéve a belépő Visia modellnél, ahol opcionális volt.
A tulajdonosi vélemények vegyes képet mutatnak. A második generációs Qashqai jellemzően közepes vagy gyengébb helyezéseket ért el az évek során a Driver Power felmérésekben. 2016-ban például a 131. helyre került, de már egy évvel korábban is csak az 52. volt, bár a kényelmet és praktikumot dicsérték a tulajdonosok. 2018-ban látványosan javított, a 22. helyet szerezte meg, kiemelkedő külső dizájnjával, jó infotainment rendszerével és ésszerű fenntartási költségeivel. Ugyanakkor 2019-ben visszacsúszott a 49. helyre, és a 2020-as felmérésben már csak az 56. helyen zárt – vélhetően azóta megjelent új riválisok miatt, nem feltétlenül a Qashqai hibáiból kifolyólag. Érdekesség, hogy a Nissan gyártói szinten 11. helyet ért el a legjobb márkák listáján.
Ami a praktikusságot illeti, a 2014-es induláskor a Qashqai az egyik legtágasabb crossovernek számított, de azóta számos újabb modell lekörözte, így ma már inkább átlagosnak számít ebben a kategóriában. Ennek ellenére a kilátás jó, és az állítható magasságú csomagtérpadló kellően sokoldalú. Hétüléses változatot csak az első generáció kínált Qashqai +2 néven, de ez nem bizonyult különösebben népszerűnek. Akinek hét ülésre van szüksége, annak inkább a nagyobb Nissan X-Trail lehet jó alternatíva.
A Qashqai méretei: hossza 4 394 mm, szélessége tükrökkel együtt 2 070 mm, ami valamivel kisebbé teszi, mint a Kia Sportage, és nagyjából megegyezik a SEAT Ateca méretével, de ezeknél kissé alacsonyabb.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük