Élelmiszer-utalványt kapnak a nyugdíjasok

Zsigó Róbert azt mondta: „az indokolatlan áremelések ellen minden eszközzel fellép a kormány, és az árréscsökkentés mellé a nyugdíjasok külön segítséget kapnak”. „Meghallgattuk az idősek visszajelzéseit és az idősek tanácsát is, és úgy döntöttünk, hogy ezt a támogatást utalvány formájában fogjuk odaadni” – fogalmazott az államtitkár. Ismertetése szerint a nyugdíjasok egy több címletből álló, papíralapú utalványt kapnak, amelyet őszig fognak kézbesíteni.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A felszereltségi szintek között fentebb találjuk a hosszú nevű Techno Esprit Alpine-t és a csúcsmodell Iconic Esprit Alpine-t. Az előbbi nagyobb, 20 hüvelykes kerekeket, elektromosan állítható és fűthető első üléseket, valamint számos biztonsági és kényelmi technológiát kínál, mint például az adaptív sebességtartó automatika sávtartó asszisztenssel és a közlekedési táblák felismerésével.

Az Iconic Esprit Alpine ezen felül egy exkluzívabb Harman Kardon hangrendszert, 360 fokos körkörös rendszert és vezeték nélküli telefontöltést is tartalmaz.

Alacsony sebességnél az Austral futóműve nehezen szűri ki a rosszabb minőségű aszfalt felületeken vagy a városi lassítók okozta ütéseket. Ezzel szemben a Tucson sokkal kiegyensúlyozottabb ezen a téren.

Az állítható regeneratív fékezés egy jó és ritka funkció egy hibrid autóban, hiszen növeli az akkumulátorba visszatáplált energiát, ami üzemanyagot takarít meg. Sajnos a fékek mégis csalódást okoznak a bizonytalan, ingadozó pedálérzet miatt. Ez megnehezíti a fékezésnél a magabiztosságot, mert néha keménynek, máskor puhának érződik a pedál, így nehéz eltalálni a sima megálláshoz szükséges fékerőt.

Korábban a csúcsmodell Iconic Esprit Alpine Austral egy praktikus funkcióval, a négykerék-kormányzással (4Control) rendelkezett, ami különösen szűk parkolókban volt előnyös, mivel a hagyományos Australok 11,4 méteres fordulókörét 10,1 méterre csökkentette. Ez nagyjából egy kisautó, például a Renault Clio fordulókörének felel meg. Azonban, ahogy a későbbi részekben olvasható, a négykerék-kormányzás nem javította a kezelhetőséget magasabb sebességnél, ezért ezt a funkciót később eltávolították, így az Austral manőverezhetősége gyengébb lett, mint a Kia Sportage-é, amelynek fordulókör átmérője 10,9 méter. Legalább a kormányzás könnyű, ami valamelyest segít a plusz munkán, amit a parkolás során végezni kell az Austral beállításához.

Ahogy növeled a tempót, észreveszed majd, hogy a könnyű kormányzás nem ad túl nagy magabiztosságot, és meg kell tanulnod bízni az Austral erős tapadási tartalékaiban.

Kezdetben az Austral négykerék-kormányzással volt elérhető, és akárcsak az utolsó Renault, amely ilyen rendszert használt – a Renaultsport Mégane –, késés volt a első kerekek elfordulása és a hátsó kormányzás reakciója között. Ez azt a benyomást keltette, hogy a hátsó rész elveszíti a tapadást, amit tovább fokozott, hogy a kormányzás reakciója túl gyors volt az Austral karosszériájának kontrolljához képest. Ez azt eredményezte, hogy egy élesebb ívbevételnél a kocsi himbálózott a rugókon, hacsak nem voltál rendkívül precíz és óvatos a kanyaros B úton való vezetés során. Szerencsére a négykerék-kormányzást azóta eltávolították, így az Austral természetesebb módon viselkedik kanyarokban – még ha ez az alacsony sebességű manőverezhetőség rovására is megy. A karosszéria kontrollja a hullámzó útfelületen inkább csak közepes.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük