Vége a nyugdíjas bérletnek

A nyugdíjasok számára például megszűnt a negyedéves és a kedvezményes éves Budapest-bérlet, így mostantól csak havi bérlettel utazhatnak. Ehhez elengedhetetlen a nyugdíjas bérletigazolvány, amelyet a BKK ügyfélcentrumaiban lehet beszerezni. A változások nemcsak a nyugdíjasokat érintik! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Peugeot vezetési hírneve az utóbbi időben kissé gyengült, de a 308 SW még mindig egy ügyes és kiegyensúlyozott kombi, amely nem túl messze van a kategória élmezőnyétől.

A belépőszintű 1,2 literes PureTech turbós benzinmotor 129 lóerőt ad le, sima és viszonylag gyors reakciójú teljesítményt nyújtva, a 0–100 km/h-s gyorsulása pedig 9,7 másodperc — ez tiszteletreméltó ebben a kategóriában.

Nemrég a Peugeot bevezette a HYBRID 136 e-DSC6 enyhe hibrid változatot, amely ugyanazt az 1,2 literes benzines motort párosítja egy 28 lóerős elektromotorral és egy hatfokozatú duplakuplungos váltóval. Ez a hibrid rendszer összteljesítményét 134 lóerőre emeli, de a nyomaték változatlan marad, 270 Nm. Rövid ideig képes tisztán elektromos módban is haladni, és 0–100 km/h-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul — ez egy kis teljesítményjavulás, bár a mindennapi vezetésben nagyon hasonló az alap benzinmotoros változathoz.

Tehát bár a 308 SW nem hozza vissza teljes mértékben a Peugeot dicső napjait a vezetési élmény terén, még mindig egy szilárd, praktikus választás, korrekt hajtáslánc-kínálattal.

A következő a 1,5 literes BlueHDi dízelmotor, amely ugyanazt a teljesítményt nyújtja, de 300 Nm nyomatékkal. A gyorsulási teszten körülbelül egy másodperccel lassabb a benzinmotoros változatnál, de a sokkal erőteljesebb középtartomány miatt a kifinomult négyhengeres egység a valós vezetési helyzetekben fürgébbnek érződik.

Ha több erőre vágysz, a plug-in hibrid modell extra lendületet kínál. A 178 lóerős változat 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a 1 400 fonttal drágább, 222 lóerős PHEV (amely csak GT felszereltségben érhető el) mindössze egy tizedmásodpercet gyorsít ezen az időn.

Bár mindkettő papíron jobb teljesítményt kínál, a hajtáslánc integrációja kevésbé kifinomult, és időnként érezhető megszakítás van, amikor a számítógépek váltanak a benzin- és az elektromos hajtás között. Pozitívumként mindkét plug-in hibrid elég nagy akkumulátorral rendelkezik ahhoz, hogy akár 40 mérföldet (kb. 64 km-t) is megtegyen kizárólag elektromos üzemben, és autópálya tempóig is eljuthat a motor beindítása nélkül.

Egy kritikánk a francia ferdehátú nyolcfokozatú automata váltója, amely az alap benzin- és dízelmodellekben van. Manuális váltó nincs, ami sajnálatos, mert a váltó néha eléggé esetlennek tűnik – nem elég gyors, hogy elinduláskor azonnal reagáljon, és túl sok időt vesz igénybe, mire alacsony sebességű gurulás után visszakapcsol. Ettől eltekintve azonban elég sima a működése, ami megkönnyíti, hogy a Peugeot egy problémamentes választás legyen.

Végül ott van a nemrég bemutatott teljesen elektromos Peugeot E-308 SW. A teljesítmény inkább fürge, semmint gyors, mert, akárcsak más Stellantis modelleknél, a nagyobb teljesítményű motor csak a Sport üzemmódban adja le a teljes 154 lóerőt. Normál módban a teljesítmény 134 lóerőre csökken az energiahatékonyság és ezzel a hatótáv megőrzése érdekében. Még Sport módban is van egy kis késés a gázpedál lenyomása és a hagyományos elektromos autós lökés között. Ez nem vágja el a kedvet, de azt jelenti, hogy még a legerősebb konfigurációban is jobban reagál a finom, folyamatos gázadásra, mint az azonnali, erőteljes rántásra.

Bármelyik hajtásláncot választod is, meglehetősen alacsonyan ülsz az autóban; ha alacsonyabb termetű vagy, magasra kell emelned az ülést, és alacsonyra állítanod a kormányt, hogy jól lásd az i-Cockpit digitális műszereit, ami egy kissé furcsa érzés. Ettől függetlenül elég kényelmes, és a beltér impresszíven szigetelt a zajoktól, legyen az szél vagy úthanggenerálta zaj.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük