A közgyógyellátás egy államilag biztosított lehetőség, amelyet különösen azoknak a nyugdíjasoknak találtak ki, akik rendszeresen szednek gyógyszert. Segítségével bizonyos készítményeket akár teljesen ingyen, vagy csupán a dobozdíj (300 Ft) megfizetésével lehet kiváltani.
A támogatás mértéke változó: 50%, 70%, 90%, vagy akár 100%. Ez nemcsak pénzt, hanem stresszt is megspórolhat azoknak, akik eddig havonta ezreket hagytak a patikában.
Fontos tudni:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Külsőre a Tourer a szedán változat formavilágát követi egészen a hátsó ajtókig. A négyajtós C5 hátsó ablakának jellegzetes homorú formája helyett a Tourer hagyományosabb kombi kialakítást kapott. A tető vonala végigfut a karosszérián és függőlegesen esik le a hátsó részen. A kombi változat 50 mm-rel hosszabb, mint a szedán – ez a plusz hossz teljes egészében a hátsó túlnyúlásban jelenik meg.
A belső tér színvonalas, különösen az Exclusive változatok esetében. A kiváló üléskomfort kiemelkedő, viszont a műszerfal zsúfolt és sok apró gombot tartalmaz, ami elvonhatja a vezető figyelmét.
A Tourer 505 literes csomagtere teljesen lehajtott hátsó ülésekkel 1462 literre bővíthető. A szélesre nyíló csomagtérajtó, az alacsony rakodóperem és a sík padló megkönnyíti a nagyobb tárgyak pakolását. Az Exclusive modellek szintszabályzós futóműve akár le is engedi az autót a rakodás megkönnyítése érdekében.
Megbízhatóság és biztonság
A megbízhatóság vegyes képet mutat: volt néhány visszahívási akció a C5 esetében mechanikai és elektromos problémák miatt, de alapvetően nem jellemző rá a gyakori meghibásodás. A biztonsági felszereltség jó: hat légzsák, menetstabilizáló rendszer (ESP), valamint ötcsillagos Euro NCAP törésteszt-eredmény jellemzi, ugyanaz, amit a szedán is kapott. A Citroën C5 Tourer azoknak való, akik elsődlegesen kényelmet és eleganciát keresnek, nem pedig dinamikus vezetési élményt. A 2.0 HDi motorral, hidropneumatikus felfüggesztéssel és tágas, igényes belső térrel remek hosszú távú utazóautó, bár használhatóságban és vezethetőségben nem veri meg az osztály legjobbjait.