Ház omlott az ismert színészre!

A házomlás egyik súlyos sérültje a Budapesti Operettszház egyik táncművésze, aki a tra/édia idején épp a munkahelyére tartott – írja az MTI. Az Operettszíház munkatársa a közlemény szerint kórházi, baleseti ellátásban részesül. Az színház vezetése és társulata támogatásáról biztosítja sérült társulati tagját és családját – írják.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Összességében tehát a Tonale jóval meggyőzőbb autó, mint amilyen a neve alapján sejtenénk (a „tonale” angolul kicsit hasonlít a „toenail” – „köröm” szóra, erre utal a vicces megjegyzés). Bár még nem tökéletes, komoly esélyes a prémium kompakt SUV-k között. Ha az erőátviteli rendszerén (motor + váltó + elektronika) még egy kicsit fejlesztenek, amire minden esély megvan, akkor a Tonale könnyen a kategória legjobbjai közé kerülhet.

Én már néhány hónapja használom a Tonale-t, és elmondom a saját tapasztalataimat: az elején egyszerűen rossznak tartottam a hajtásláncot. Olyan szinten volt zavaró, hogy bár el lehetett viselni, de kellemetlen volt, főleg ha összehasonlítottam a konkurenciával.

De épp ez a lényege a hosszú távú teszteknek: minél tovább él együtt valaki egy autóval, annál inkább hozzászokik – vagy épp ellenkezőleg, még jobban zavarja. Nálam végül hozzászokás történt. Továbbra is objektíven látom, hogy a hajtáslánc nem igazán versenyképes más hibridekkel szemben, de ez már nem rontja el számomra az autóval kapcsolatos élményt.

A rendszer egy 1,3 literes, négyhengeres turbós benzinmotorból és egy hátsó tengelyre szerelt elektromotorból áll. Együtt 276 lóerős teljesítményt adnak, és 0-ról 100 km/h-ra 6,2 másodperc alatt gyorsul az autó – legalábbis papíron. Valójában viszont sosem tűnik ennyire gyorsnak vagy erősnek, főleg a középtartományban tapasztalható gyengesége miatt. Ha azt akarod, hogy az elektromos motor is bekapcsoljon, elég erősen rá kell lépned a gázra – nincs meg benne az a könnyed elektromos rásegítés, amit sok más PHEV kínál.

Ezért például nem túl bölcs dolog gyorsan elindulni egy körforgalomból, és az autópályás tempóra való felgyorsítás is több erőfeszítést igényel, mint az ember várná. Ráadásul amikor a benzinmotor keményen dolgozik, a hangja morgós – de nem jó értelemben, inkább kellemetlen.

Mindehhez képest érdekes, hogy egy olvasónk, Dave Cornwallból, nemrégiben megosztotta velünk, mennyire élvezi az Alfa Tonale PHEV-jét, amelyet két hónapja használ. Bár szkeptikus volt az ígért 48 mérföldes (kb. 77 km) tisztán elektromos hatótávolsággal kapcsolatban, és gondjai voltak az Alfa saját mobilalkalmazásával, a hajtáslánc vagy a finom működés hiányosságairól egy szót sem említett.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük