Eddig tartott a nyár! Totális jégeső, vihar jön!

Hétfőn hirtelen fordulatot vesz az időjárás. A nyugalmat nyugatról betörő felhőtömeg zavarja meg: a Dunántúl fölé már a délelőtt folyamán beúsznak a gomolyfelhők, délután pedig egyre többfelé törhetnek ki záporok, zivatarok. A keleti régiók még tartják magukat – ott kitart a napfény és a szárazság. A szél viszont már mindenütt fordul: északnyugatira vált, és a Dunántúlon több helyen viharos lökésekkel érkezik – főként a Balaton és az Alpokalja környékén érdemes kapaszkodni.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Lexus és anyavállalata, a Toyota a legtöbb hibrid rendszert építette eddig, így nem meglepő, hogy az NX-ben egy rendkívül kifinomult rendszer található. Az elektromos hajtásról való elindulás sima, és amikor a benzinmotor bekapcsol, csak egy visszafogott moraj hallatszik. A futómű puha hangolású, de az egyenetlenebb, kátyúsabb utakon kissé ugrálhat, többet mozoghat, mint a kategória inkább dinamikára hangolt versenytársai. Nem durva vagy kemény az úthibákon, de előfordul, hogy kissé rázkódik a rosszabb minőségű burkolaton.
Kanyargós, kisebb utakon vezetve a puha futómű ellenére az NX nem érződik bizonytalannak. Persze nem dobálható úgy, mint egy sportos kisautó, de egy ekkora autóhoz képest nyugodt, kiegyensúlyozott és megbízható, amikor a kanyarok szűkülnek. A kormányzás pontos és jól súlyozott. A Lexus jobban egyensúlyoz a kényelem és a vezethetőség között, mint például az Audi Q5 vagy a Volvo XC60, bár a Mercedes GLC valamivel kifinomultabb. A BMW X3 viszont ebben a szegmensben mind vezethetőség, mind kényelem szempontjából a Lexus fölé emelkedik.
Az NX e-CVT váltójának köszönhetően a 2,5 literes motor gyorsításnál magas fordulatszámon pörög, de jól elszigetelt a kabintól, így ritkán hangzik kellemetlenül vagy durván. Ez a hatás csökken, ahogy a fordulatszám nő, mert a négykerék-hajtású teljes hibrid modell elektromos rásegítése miatt a benzinmotornak nem kell olyan keményen dolgoznia. Ugyanez igaz a plug-in hibridre is.

Autópályán és hosszabb távon a német versenytársak általában stabilabbnak tűnnek nagy sebességnél, de a Lexus továbbra is kényelmes és kifinomult hely, ahol kellemes eltölteni a hosszú utakat. Utazósebességnél a motor tökéletesen csendes és jól elszigetelt a vezetőtértől.
Egy szakértő véleménye szerint a hibrid és plug-in hibrid autók remek átmenetet jelentenek a teljesen elektromos járművek felé, és a Lexus két meggyőző okot kínál arra, hogy miért érdemes még várni ezzel a technológiával. Az egyik, hogy a Lexus a legjobb hibridrendszereket kínálja, a másik pedig, hogy a teljesen elektromos modellek még nem érték el a versenytársak magas színvonalát. Az RZ teljesen elektromos modell, amely méretében hasonló az NX-hez, élvezetes vezetni és viszonylag gyors, de hatótávolat és hatékonyság terén még nem ér fel a legjobbakkal.
Az NX modellváltozatai 241 lóerős teljesítményűek, a 0-62 mérföld/óra gyorsulás idővel 8,7 másodperc a sima 350h esetén, 7,7 másodperc az AWD verziónál, míg a 305 lóerős, plug-in hibrid 450h+ AWD változat 6,3 másodperc alatt gyorsul. Mindegyik modell maximális sebessége 124 mérföld/óra.
A Lexus NX hibrid rendszere hatékony, a plug-in hibrid pedig még akkor is jó fogyasztást kínál, ha az akkumulátor lemerült. Az autó kiváló üzemanyag-fogyasztással és erős értéktartással rendelkezik, ami segít elkerülni a prémium kategóriában gyakori magas fenntartási költségeket. Tesztelés közben egy NX 350h modell átlagosan majdnem 45 mérföld/gallon (mpg) fogyasztást produkált, ami jobb, mint a BMW X3 vagy a Mercedes GLC benzines változatainak értékei. Városi vezetés során ez a szám még tovább javulhat, mivel az NX hajtáslánca a megállóindulós forgalomban nagyobb arányban használja az elektromos motort.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük