Gyász hír: Örökre elbúcsúzott Koncz Zsuzsa

A színpadon ismert név mögött egy másik, csendesebb világ alkotója élt: Koncz András, festőművész, Koncz Zsuzsa testvére. Munkáit ugyan kevesebben ismerték, de szakmai körökben elismert, díjazott és nemzetközileg is kiállított alkotó volt. 71 éves korában, egy hosszú, méltósággal viselt betegség után hunyt el. Halálhírét Hajdu István műkritikus tette közzé, aki barátként és kollégaként is mély részvéttel búcsúzott.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az adaptív lengéscsillapítók alapfelszereltségként járnak, így – ellentétben az előző Megane RS generációval – most már lehetőség van a feszes futómű tompítására, és ezáltal a Renaultsport modell kényelmesebbé tehető, akár a normál Megane szintjére. Egy másik jelentős újítás a négykerék-kormányzás, amivel jelenleg ez az egyetlen forgalomban lévő hot hatch, amelynél a hátsó kerekek is kormányoznak. Ez a megoldás alacsony sebességnél növeli az agilitást, nagy tempónál pedig a stabilitást – és örömmel jelenthetjük, hogy valóban hozzájárul a Megane RS élvezetes vezethetőségéhez, még ha némi pluszsúlyt is ad az autónak.
Ahogy korábban is, a Renaultsport Megane kétféle változatban érhető el: a standard verzió mellett ott van a Cup kivitel, amely feszesebb lengéscsillapítókat és önzáró differenciálművet kapott, hogy a kanyarokból való kigyorsításnál javuljon a tapadás. Emellett ott a Renaultsport Megane 300 Trophy is, amely – nevéből is adódóan – erősebb, mint az alapmodell: 297 lóerőt tud, köszönhetően az átdolgozott turbófeltöltőnek és kipufogórendszernek. További eltérések közé tartoznak a nagyobb fékek, módosított külső elemek és pályahasználatra szánt, nagy tapadású gumik. Azonban míg a korábbi Trophy modellek még élvezetesebb vezetést kínáltak, a jelenlegi verzió nem annyira éles vagy koncentrált, mint elődei.

2019-ben a Renault bemutatta a Megane RS Trophy-R modellt is – egy könnyített, még inkább vezetésorientált változatot, amely fejlettebb futóművet és jobb aerodinamikai megoldásokat kapott. A limitált szériás autóhoz Akrapovic titán kipufogórendszer is tartozik, emellett extraként kérhetők karbonfelnik és karbon-kerámia fékek is. Az eredmény egy lenyűgöző hot hatch lett – de olyan, amelynek indulóára meghaladja az 50 ezer fontot, és az extrákkal könnyen 60 ezer fölé kúszhat.
A Renaultsport Megane modellek árai nagyjából 28 ezer font körül kezdődnek, a Cup verzió kb. 1 400 fonttal drágább, míg a Trophy alapára alig marad 32 ezer font alatt.
Egy igazán jó hot hatch fejlesztése talán az egyik legnehezebb feladat az autóiparban: nemcsak élvezetesnek és különlegesnek kell lennie, hanem kényelmesen kell szállítania egy családot és annak csomagjait is. A Renault Megane R.S. nagyrészt teljesíti ezeket az elvárásokat – ha nem is annyira hibátlanul, mint néhány riválisa. Nagy sebességnél rendkívül stabil és fürge, de úgy tűnik, mintha lenne még benne tartalék: hiányzik belőle az a nyers agresszivitás és vezetési élmény, amit például a Honda Civic Type R kínál. A keményvonalas Trophy-R modell ugyan kiiktatja a legtöbb kritikát, amit az alapverzióval szemben fel lehet hozni, de versenypályás alkatrészei miatt ára túlságosan magas a legtöbb vásárló számára.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük