Kapu Tibor kiborult: „Szégyelld magad”

Kapu Tibornak ugyanis van egy zenekara. A zenekaruk neve egy spontán vitából született: egy közös iszogatás során Kata bevallotta, hogy nem szereti a Red Hot Chili Peppers-t, mire Tibor indulatosan a szemébe vágta: „Szégyelld magad Kata!”. A csapat ezzel a névvel indult el, és bár most Tibor távolléte miatt ritkábban próbálnak, mindannyian bíznak benne, hogy a visszatérése után folytatni fogják a közös munkát.
SOKÁIG BUJKÁLT TIBOR:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A mezőny közepén helyezkedik el az RX 450h+, amely a Lexus várakozásai szerint az RX eladásainak több mint felét fogja kitenni. Az első plug-in hibrid RX egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotort és két elektromos motort használ, ezúttal egy jóval nagyobb, 18,1 kWh-s akkumulátorral kiegészítve. Az előnyök közé tartozik a mintegy 64 kilométeres elektromos hatótáv, jelentősen csökkentett CO₂-kibocsátás, valamint a hivatalos 256,7 mpg (kb. 1,1 l/100 km) fogyasztás – szemben a „öntöltő” hibridek körülbelül 5,9 l/100 km-es értékével.
Az RX 350h és 450h+ változatok Premium, Premium Plus és Takumi felszereltséggel elérhetők, míg az RX 500h kizárólag F Sport kivitelben kapható – bár minden változat rendkívül gazdag alapfelszereltséggel bír. A szériafelszereltséghez tartozik egy 14 colos központi érintőképernyő Android Auto-val és vezeték nélküli Apple CarPlay kapcsolattal, vezeték nélküli telefontöltő, fűthető és elektromosan állítható első ülések, háromzónás klímaberendezés, valamint a Lexus Safety System +3 biztonsági csomag.
A motorok, teljesítmény és vezethetőség szempontjából a belépőszintű RX 350h-t egy 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor hajtja, amely egy e-CVT váltón keresztül juttatja a hajtást a kerekekhez, és két elektromotor segíti, egy kis akkumulátorral megtáplálva. Ez a Toyota és Lexus negyedik generációs „öntöltő” hibridtechnológiája, és sok új alkatrészt tartalmaz, beleértve a kompaktabb és könnyebb hibrid váltómotor-egységet is. Vezetés közben azonban nagyon hasonló élményt nyújt, mint a korábbi Lexus SUV-k a 350h hajtáslánccal.

Az RX 350h esetében a vezetési stílust érdemes az autó erősségeihez igazítani, vagyis a finom gázpedál-kezelés segít a lehető legtöbbet kihozni az elektromos hajtásból, csökkentve a motor zaját és növelve a kifinomultságot. Az e-CVT váltó is inkább a nyugodtabb vezetési stílust kedveli – városi forgalomban vagy autópályán haladva az RX kifejezetten nyugodt és kényelmes.
Az RX 500h nagyon hasonló rendszert használ, ám a motorháztető alatt egy turbófeltöltős 2,4 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelyhez egy hatfokozatú automata váltó társul, valamint egy-egy elektromotor a két tengelyen – akárcsak a 350h esetében. Ez a Lexus első turbós hibridje, amely inkább sima és kulturált, mint sportos, bár a Direct4 nyomatékmegosztó rendszer (amit az elektromos RZ 450e modellből is ismerünk) hatékonyan csökkenti a karosszéria dőlését és billegését kanyarodáskor vagy fékezéskor.
A Lexus szerint az RX 450h+ plug-in hibrid változat adja majd az RX sorozat eladásainak 55 százalékát. Ebben a modellben a 2,5 literes benzinmotorhoz ugyanaz a két elektromotor kapcsolódik, de egy lényegesen nagyobb, 18,1 kWh-s akkumulátor táplálja őket.
Hasonlóan a 350h-hoz, a 450h+ hajtáslánca is a nyugodt vezetési stílust jutalmazza. Ha azonban padlógázt adunk, az e-CVT váltó azonnal felpörgeti a benzinmotort, és az erőforrás ilyenkor nyers, bántó hangon szólal meg. A teljesítmény leadása egyébként nagyon egyenletes és finom, még ha kissé visszafogottnak is tűnik a gyorsulás érzete.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük