Kapu Tibor kiborult: „Szégyelld magad”

Amikor bekerült az űrprogramba, minden megváltozott: egyre jobban kellett figyelnie arra, hogyan jelenik meg a nyilvánosság előtt. Koncerteken maszkot és napszemüveget húzott, a nevét sem írták ki a számokhoz. Zenésztársa, Erky-Nagy Kata elmondta: Tibor mindig komolyan vette a felkészülést, és szürreális élmény volt látni, ahogy a kilövéshez készül.

VIA borsonline

Ez is érdekelhet:

A Lexus RX futóműve egyértelműen a kényelemre van hangolva. Még a 21 colos alufelnikkel szerelt tesztautónk esetében is azonnal érződik, hogy a mérnökök célja az volt, hogy az autó simán átsiklik az úthibákon és hullámokon, ahelyett hogy részletes visszajelzést adna az útburkolatról a sofőrnek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a RX ne boldogulna kanyargós utakon – a kormányzás kellemes súlyozottsága és a hatfokos hátsókerék-kormányzás révén az irányíthatóság is meggyőző. A több mint 2,2 tonnás saját tömeg mindig érezhető, de a RX így is kellemesen halad végig az íveken.
Bár az előző RX generáció is a kategória egyik legcsendesebb modellje volt, a Lexus külön figyelmet fordított arra, hogy az új generáció ezen a téren még tovább fejlődjön. Ebben nagy szerepet játszik a plug-in hibrid hajtáslánc opciója, de a vastagabb üvegezés és a további zajszigetelés is hozzájárul ahhoz, hogy az új RX kimagaslóan halk legyen még autópálya-tempónál is.
Gyorsulás 0-100 km/h-ra és végsebesség tekintetében minden RX modell hibrid meghajtású az Egyesült Királyságban, és mindegyikben két villanymotor biztosítja az összkerékhajtást. A 247 lóerős RX 350h 7,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 200 km/h. A villanymotorok némi extra nyomatékot adnak, de ha erőteljes gyorsítást kérünk, a benzinmotor egy jól hallható morgással kapcsol be.

Az RX 450h+ végsebessége ugyanúgy 200 km/h, de a 304 lóerős összteljesítményének köszönhetően a 0-100 km/h-s sprintet már 6,5 másodperc alatt teljesíti. Ez a plug-in hibrid RX akár 135 km/h sebességig is képes tisztán elektromosan haladni, és a villanymotorok azonnali nyomatékleadása különösen városi környezetben teszi fürgévé.
Végül ott az RX 500h, a modellcsalád legerősebb tagja, amely 366 lóerőt produkál, 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 209 km/h. Bár elég gyorsnak érződik, az olyan riválisok, mint a BMW, a Mercedes vagy a Porsche, még mindig komolyabb teljesítményt kínálnak. A hatfokozatú automata váltót érdemes a saját maga által választott fokozatokban hagyni, mivel a váltó ritkán reagál jól a manuális váltófülek használatára.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek tekintetében a Lexus RX régóta az egyik úttörő a hibrid technológia terén, és a jelenlegi generáció minden változata részben elektromos hajtást alkalmaz. A belépőszintet az RX 350h képviseli, amely a Toyota és a Lexus jól bevált „önmagát töltő” hibrid rendszerét használja egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotorral. A gyár szerint ez a modell akár 5,2 l/100 km-es fogyasztást is elérhet, miközben CO₂-kibocsátása 143–149 g/km – ezek jelentős javulások az előző RX 450h-hoz képest.
Az RX 500h egy „teljesítményhibrid”, amely 366 lóerőt biztosít egy turbós 2,4 literes benzinmotor és a hátsó tengelyen elhelyezett 107 lóerős villanymotor kombinációjával. Nem meglepő módon ez a legnagyobb étvágyú modell az RX kínálatában: fogyasztása maximum 8,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 182–189 g/km közé esik. Bár tesztvezetésünk során sportosabban hajtottuk, mint az átlagos vásárló tenné, úgy gondoljuk, hogy az RX 500h vezetőinek többsége is nehezen tudná 8 liter alá vinni az átlagfogyasztást.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük