Bizonyított! Súlyosan káros a húsleves, ha így főzöd!

Nem a régi receptekkel van baj, hanem azzal, amit belefőzünk. A nagyüzemi baromfitartás során tömegesen alkalmaznak antibiotikumokat – és bár az EU-ban horm/nkezelés tilos, máshol még előfordul, hogy ilyen hús kerül forgalomba. Ezek a vegyszermaradványok nem tűnnek el varázsütésre: a bőrben, csontban, zsírban halmozódnak fel – éppen azokban a részekben, amelyekből a húsleves a gazdag ízét nyeri. Főzés közben ezek az anyagok a lébe oldódhatnak, és még lebomlás után is kimutatható mennyiségben maradhatnak benne.
AMIRE MINDENKÉPPEN FIGYELNI KELL:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A 0–96 km/h-s (0–60 mph) gyorsulást 7,3 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 230 km/h. Az úton fürgének érződik, de nem nyom hátra az ülésbe olyan erővel, mint a legjobb hot hatch modellek. A 2015 végén eszközölt frissítés révén a maximális nyomaték már 1 500-as fordulaton jelentkezik (korábban 1 750-nél), de valódi különbséget csak akkor lehetne észlelni, ha egymás után vezetnénk a régi és az új változatot.
A ráncfelvarrott modell további újdonsága egy speciális elektronikus hanggenerátor. Ha megnyomjuk a GT gombot a kormányon, a rendszer manipulált motorhangot játszik le a hangszórókon keresztül erőteljes gyorsításkor. Bár elsőre szkeptikusak voltunk, valójában ez az egyik legjobban sikerült ilyen rendszer, amivel találkoztunk.
A Pro_cee’d GT feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat kapott, vastagabb hátsó stabilizátort és tapadósabb abroncsokat, így vezethetősége sokkal jobb lett, mint a normál változaté. Kanyarokban jól tapad, és a karosszéria dőlése is jól kontrollált, ám a fékek hajlamosak gyorsan melegedni és veszíteni hatékonyságukból, a nehézkes kormányzás pedig kissé következetlen érzetet kelt, különösen középállás környékén. Bár dinamikailag nem ér fel a legjobb sportos ferdehátúak szintjére, a GT kellemesen gyors tempójú közúti vezetéshez jól passzol, inkább erre való, mintsem versenypályás használatra.

Fogyasztás, CO₂ és fenntartási költségek
A korai Cee’d GT modellek remek ár-érték arányt kínáltak – az indulóáruk épphogy 20 000 font alatt maradt. A 2015-ös frissítés azonban 2 900 fontos áremelést hozott, így a modell már nem annyira kiemelkedően olcsó, mint korábban.
Ezzel együtt megszűnt a kétféle felszereltségi szint (GT és GT Tech), helyette csak egy változat, a GT maradt meg. A korábbi GT már alapáron is szinte minden fontos felszerelést tartalmazott, míg a Tech kiegészítőként kínált olyan extrákat, mint a xenon fényszórók, fűthető ülések és kormánykerék, illetve a 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer. Az új GT már ezeket mind alapáron tartalmazza, viszont az ára így már meghaladja a belépőszintű Ford Focus ST árát.
Fontos megjegyezni, hogy bár az autó még mindig kedvező árú, a benzinkútnál meg kell fizetni a sportosság árát. A 1,6 literes motor hangolása jelentősen rontotta az üzemanyag-hatékonyságot: a gyári adatok szerint az átlagfogyasztás 38,2 mpg (kb. 7,4 l/100 km), a CO₂-kibocsátás pedig 170 g/km – ezek az értékek nem számítanak különösebben versenyképesnek. A 51 literes üzemanyagtartály miatt, ha keményen hajtjuk, gyakran kell majd tankolni.
Pozitívum viszont, hogy a visszafogottabb teljesítmény miatt a biztosítási költségek alacsonyabbak lehetnek, mint a vadabb hot hatch modelleknél.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük