Az 1986-os robbanás után a sérült reaktort sietve bebetonozták egy ideiglenes szarkofágba, amely sosem volt képes teljesen megfékezni a sugárzást. Az idő múlásával a szerkezet korrodálódott, és összeomlása reális fenyegetéssé vált. Ennek elkerülésére épült meg 2010 és 2019 között az acélóriás, a New Safe Confinement, amely száz évig szolgálta volna az emberiség önvédelmét a láthatatlan hal/l ellen. A becsapódás ütötte résen keresztül a radioaktív veszély újra kiszabadulhat, ha a régi szovjet betonburkolat végleg feladja.
EZT KELL TENNI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A V90 Cross Country kissé feláldozza a testkontrollt egy lágyabb rugózás és némi terepképesség érdekében, miközben a motorok kifinomultak.
Már megállapítottuk, hogy a standard V90 egy kompetens és ügyes túraautó, ám a futómű nem kínálja ugyanazt a magabiztos rugózást és kezelhetőséget, mint a kategória legjobb prémium kombijai. A Cross Country viszont valami mást nyújt, így könnyebben megbocsáthatóak a kisebb dinamikai hiányosságok.
A futómű nem különbözik radikálisan a standard V90-től, azonban a Cross Country 60 mm-rel megnövelt rugóútat és vastagabb gumikat kapott. Ennek köszönhetően az autó remekül elnyeli a nagyobb egyenetlenségeket, könnyedén veszi az útakadályokat és mélyebb nyomvályúkat. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a V90 meglepően jól boldoguljon terepen – valójában sokkal alkalmasabb, mint amire a legtöbb tulajdonosnak valaha is szüksége lehet.
A megnövelt hasmagasság mellett a Volvo szélesítette az első és hátsó nyomtávot is, és olyan funkciókat adott hozzá, mint a lejtmenet-szabályozás, illetve egy dedikált terep mód, amely a kormányzást, a hajtásláncot és a fékeket szabályozza. Ezek a jellemzők inkább a nagy SUV-okra jellemzők, és hangsúlyozzák, hogy ez a Volvo kombi bizony megbirkózik a sár bizonyos mennyiségével.
Azonban ne gondoljuk, hogy ez a terepképesség az aszfalton nyújtott viselkedés rovására megy. A V90 Cross Country rendelhető hagyományos acél rugózással, de mi csak opcionális adaptív lengéscsillapítóval és hátsó légrugózással szerelt változatokat vezettünk. A Volvo mérnökei mindkét futóművet úgy hangolták, hogy az autó nagyjából úgy viselkedjen az úton, mint a sima V90, anélkül, hogy túl puhának éreznénk.
A kényelem továbbra is elsődleges szempont: a Cross Country megőrzi a sima és jól csillapított érzést, valamint a magas szintű finomhangolást, mint a standard V90. Persze nem tökéletes: nagyobb egyenetlenségek és gyakori apró úthibák zavarhatják a nyugodt utazást, és a nagy sebességű kanyarokban egy kicsit többet dől az autó. Ez azonban kevésbé jelent gondot az ilyen típusú vásárlók számára.
Legalábbis a terepgumik nem okoznak sok plusz zajt, a szélzaj jól kordában van tartva. A kényelmes ülésekkel és nyugodt hajtáslánccal a V90 Cross Country kifejezetten kellemes társ hosszú távú utazásokhoz.
A V90 Cross Country ugyanazokat a motorokat kínálja, mint a sima változat. Ez jelenleg két dízelt és egy benzines négyhengerest jelent, a későbbiekben pedig érkezik egy T8 jelzésű benzines plug-in hibrid. Minden Cross Country modell összkerék-meghajtású és automata váltóval szerelt.
A kínálatot a D4 indítja, amely egy 2,0 literes, 187 lóerős és 400 Nm nyomatékú dízelmotort takar. Bár a 0-62 mph gyorsulási adat (8,8 másodperc) nem hangzik különösebben impozánsan, a valóságban elég rugalmas és gyors ahhoz, hogy a 1,8 tonnás Cross Country-t könnyedén mozgassa. Magas fordulatszámon hangos lesz, ahogy az négyhengeres motoroknál megszokott, de visszafogottabb tempónál nagyon csendes és kifinomult. Még alapjáraton sem zavaró a hangja.