A legenda mögött nem volt vagyon, csak jótékonyság – Se pénz, se végrendelet – barátai próbálják megoldani
Miközben egy ország emlékezik rá, a legégetőbb kérdés egyre kínosabb: ki állja a temetés költségeit? A legendák szerint mesés vagyona volt – de ez nem volt több mítosznál. „Mindenem eladtam, nincs semmim” – vallotta még életében. Minden fillérét elosztogatta, rászorulóknak segített. Senkinek sincs pénze, ideje vagy joga eltemetni őt – egyelőre
MEDDIG MARAD TEMETETLENÜL ÉS KI FOGJA ELTEMETNI?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Mazda mindig is remek érzékkel rendelkezett a figyelemfelkeltő színek terén, de a Soul Red Crystal új szintre emeli ezt. Ez egy többrétegű fényezési eljárás, amely valóban úgy tűnik, mintha világítana, a mély, gazdag vöröstől a fényesebb, tüzesebb árnyalatig váltakozva a fényviszonyoktól függően.
Amikor a CX-30 Soul Red Crystal színben áll a visszafogottabb szürke, fekete vagy akár fehér autók mellett, valódi egyéniségként tűnik ki. Egyre inkább anonim járművek világában üdítő, hogy van egy autó, amely magabiztosan fejezi ki személyiségét, és ebben a festésnek hatalmas szerepe van. A Homura felszereltségű CX-30 továbbra is igazán élvezetes és problémamentes társ. Megérkezése óta a családi élet minden megpróbáltatásának ki lett téve – iskolába szállítás, kutyasétáltatás, bevásárlás, hosszabb kirándulások –, és minden kihívással könnyedén megbirkózott. Nem volt semmilyen probléma, ami talán nem a legizgalmasabb hír egy autós újságíró számára, de épp ezt várjuk egy hosszú távú tesztautótól. Ez a Mazda építési minőségének és mérnöki tudásának bizonyítéka.
A 2,5 literes e-Skyactiv G mild-hibrid benzinmotorral kapcsolatos első benyomásaink igaznak bizonyultak. Bár a 138 lóerő nem tűnik hatalmas teljesítménynek, a 238 Nm nyomaték meglepően nagy tolóerőt ad, különösen a mindennapi vezetés során. Az MHEV rendszer integrációja zökkenőmentes, és alig veszed észre az i-Stop technológia működését, amikor a motor álló helyzetben leáll, vagy a hengerek kikapcsolását utazósebességnél.
Az eredmény egy sima, kifinomult erőforrás, amely tökéletesen illik a CX-30-hoz. A hatfokozatú manuális váltó is továbbra is igazi élvezet használni. Ez ritkaság egy olyan világban, amelyet egyre inkább az automata váltók uralnak, és valóban növeli a vezetési élményt. Ami szintén világos a CX-30-mal töltött idő alatt, hogy a városi üzemanyag-fogyasztás nem az erőssége. Ha a mindennapi vezetésed vegyes útfelületeket érint, biztos vagyok benne, hogy elérheted a Mazda által állított 47,1 mpg (mérföld/gallon) átlagot, de az utóbbi hónapokban, amikor főként rövid, városi utak voltak, kb. 34 mpg-t tapasztaltam – nem vészes, de jó lenne, ha az autó egy kicsit többet tudna kihozni magából.
Hét hónap után a CX-30 továbbra is meghaladja a várakozásaimat. A figyelemfelkeltő dizájn, a kifinomult vezetési dinamika, a praktikus funkciók és a gondtalan használat kombinációja vonzó választássá teszi a zsúfolt kompakt SUV-k között. És persze a Soul Red Crystal fényezés gondoskodik róla, hogy a lehető leglátványosabb módon tűnjön ki.
A helyi városokban való közlekedést igazi gyerekjáték teszi a CX-30. A helyi útépítések miatt hátsó utcákat és mellékutakat kellett használnom az iskolába szállításkor. A CX-30 tökéletes erre, hiszen fürge a rajtnál és egyszerű vezetni, magasabb hasmagasságának köszönhetően pedig könnyebben veszi az úthibákat és jobb az átláthatóság körben.
A Homura felszereltséghez tartoznak az első és hátsó parkolószenzorok és tolatókamera is, így a szűk helyekre való beparkolás is könnyedén megy.
Kb. 28 000 fontért a Mazda CX-30 Homura szerintem jó ár-érték arányú, bár a (főként) városi fogyasztásával 35 mpg alatt küzd. Bevallom, néha én is hajlamos vagyok határozottabban nyomni a gázpedált, de a benzin-hibrid korszakában ez a fogyasztás sok városi sofőrt elriaszthat. Engem azonban ez nem zavar, mert a CX-30 remek vezetni, és tényleg élvezetes a 2,5 literes e-Skyactiv G motor extra nyomatéka.
Be kell vallanom, nem vagyok mindig a legjobb abban, hogy az autóm mindig a legszebb állapotban legyen, különösen télen. Inkább elfogadom a divatos sártaposásokat és koszt, amelyek sok városi terepjárót díszítenek. Nem vagyok biztos benne, hogy a Mazda CX-30 tudja-e hozni a zöldövezeti Land Rover Defender vaskos tekintélyét Heritage Green színben, de a városi dzsungelben kiválóan helytáll.
Akinek gyerekekkel és kutyával teli családja van, az tudja, hogy az A-ból B-be jutás igazi próbatétel lehet. Mindig több felszerelés van, mint gondolnád, a szabadidős utak pedig gyakran sárral, homokkal és nedves kabátokkal járnak, plusz a kutya okozta káosz.
Szerencsére a Mazda rengeteg kiegészítőt kínál, hogy „családbiztossá” tegye az autót a napi használatban. Én például választottam egy készlet időjárásálló szőnyeget, egy csomagtértálcát lökhárítóvédelemmel és egy csomagtér-rendezőt, amelyek mind remek ár-érték arányt nyújtanak. Szakértő tesztelőink egy részletes tesztet is végeztek a legjobb csomagtér-rendezőkből; ha eleged van abból, hogy a poggyászod össze-vissza csúszkál, érdemes ránézni.
További kiegészítők, amelyek érdekelnek: a pótkerék készlet a kompresszor és tömítő helyett, valamint egy Thule tetőbox, amely extra praktikusságot ad az utazásokhoz. A CX-30 azonban rengeteg alapfelszereltséggel érkezik, és úgy gondolom, hogy a középkategóriás Homura a legjobb választás a kínálatban. Tartalmazza az elegáns 18 colos könnyűfém felniket, automatikus csomagtérajtót, kulcs nélküli indítást, első és hátsó parkolószenzorokat, valamint prémium kiegészítőket, mint az ülésfűtés elöl, a head-up kijelző, a kétzónás klímavezérlés és a vezeték nélküli telefontöltés. A legfelső Takumi felszereltség 3 500 fonttal drágább, ezért úgy gondolom, hogy néhány száz fontot érdemes inkább hasznos kiegészítőkre költeni, így még teljesebb és még használhatóbb lesz az amúgy is nagyon jól felszerelt autó.