Döbbenet: Nem tudják eltemetni Schmuck Andort!

Fodor Zsóka, egyik legközelebbi barátja a Borsnak elmondta: baráti gyűjtés indult, hogy végső nyugalomra helyezhessék Andort. A Tisztelet Társasága, néhány ismerős, és Andor bátyja is beszáll a költségekbe. Zsóka először egyedül vállalta volna az egészet, de végül csatlakozott az összefogáshoz. A temetést augusztus közepére tervezik, de a b/nc/lás eredménye még késik – így a búcsú időpontja is bizonytalan.
Zsóka: „Ő minden hónap 28-án ment ki egy sírhoz. Most én fogok kimenni az övéhez.”

VIA Story

Ez is érdekelhet:

Az alternatív hajtáslánc másik vizuális jele, hogy a bal hátsó sárvédőn két töltőnyílás található. Az egyik, amelyiken egy villám szimbólum van, felnyílik, és mögötte található a meghajtó akkumulátor töltőcsatlakozója, míg a másik, előtte lévő fedél az üzemanyagbetöltő, amelyet a műszerfalon lévő gomb megnyomásával lehet kinyitni.
Ezek segítségével lehet feltölteni az 11,8 kWh-s akkumulátort, illetve az 70 literes üzemanyagtartályt, amely a 2,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotort látja el üzemanyaggal. Ezt a motort korábban már láthattuk az Egyesült Királyságban a Ford Focus RS/ST és Mustang modellekben. A Ranger PHEV-ben ez a hajtáslánc 277 lóerőt és 697 Nm nyomatékot produkál, így a plug-in modell teljesítményben csak a benzines Ranger Raptor mögött áll, miközben a jól ismert Ford 10 sebességes automata váltó alapfelszereltség. A 0-62 mérföld/óra (0-100 km/h) sprintidő 9,2 másodperc, a Ranger PHEV pedig 3,5 tonnás vontatási képességgel és több mint egy tonnás hasznos teherbírással büszkélkedhet, így ezekben a tekintetben nem kell kompromisszumokat kötni a dízel változathoz képest.
Az egyik kompromisszum a plató területén jelentkezik, mivel az akkumulátor elhelyezése miatt a rakodófelület egy enyhe kiemelkedéssel rendelkezik a padlóban. Ezért a rakterület nem éri el teljesen a dízel Rangerét, de nagyjából a közelében van.

Ez viszonylag kis ár lehet azoknak az üzleti felhasználóknak, akik költségeiket szeretnék csökkenteni. Korábban a dupla kabinos platósok egységes, fix Benefit-in-Kind adókulccsal rendelkeztek (jelenleg évi 3 960 fonttal a 3,5 tonna alatti furgonokra), de mostantól az adó mértékét a károsanyag-kibocsátás alapján számítják ki. Mivel a dízel dupla kabinos platósok jelentős szennyezők, ezért a BiK legmagasabb kategóriájába, 37 százalékos adókulccsal kerültek. A legmagasabb jövedelműek számára ez azt jelenti, hogy egy dízel Ranger Wildtrak esetében évente mintegy 7 000 font adót kell fizetni, míg a PHEV 71 g/km-es kibocsátásával az adó összege csak 4 600 font évente. Ez tehát a Ranger PHEV bevezetésének egyik oka.
De milyen vezetni? Röviden: nagyjából olyan, mint bármelyik automata Ranger. Az elektromotor és a benzinmotor kombinációja jól működik, az elektromotor azonnali reakciót ad, amíg a motor felpörög, és a benzinmotor viszonylag csendes és távoli, amikor bekapcsol. A hajtáslánc egyenletes, nincs érezhető ugrás a hajtóerők között, a fékek pedig hatékonyak, nagy fékerővel.
Kanyarokban a Ranger súlyát érezni lehet, bár van némi oldaldőlés, ez a nehezebb PHEV változatban sem rosszabb, mint a normál modellnél. A futómű eléggé rugalmas, bár a lassú kormányzás és a nagyobb sebességnél tapasztalható kissé pattogós érzés miatt a Ranger lehetne kicsit kényelmesebb, de nem rosszabb, mint sok más, családbarátnak mondott SUV.
Az általános hajtásmód-választék a hajtásválasztó mögötti gombokkal érhető el, beleértve az EV módot is, amely lehetővé teszi, hogy a PHEV-et normál hibrid módban használd – ilyenkor a rendszer automatikusan vált a hajtóforrások között –, átválts csendes elektromos (EV) üzemmódba, megtakarítsd az akkumulátor töltését későbbre, vagy menet közben a motor segítségével töltsd fel az akkumulátort. Ez utóbbi nem túl gazdaságos, de adhat egy kis extra töltést, ha szükséged van rá.
Ki is próbáltuk a Ranger PHEV-et terepen, ahol ugyanolyan ügyesnek bizonyult, mint a normál modell. Ez azt jelenti, hogy a hosszú tengelytáv miatt kicsit gondot okozhatnak a mélyebb nyomvályúk, amelyeknél az oldalfellépők hozzáérhetnek a talajhoz, de egyébként a Ranger meglepően ügyes. Furcsa érzés teljes csendben, elektromosan hajtva egy terepjárót vezetni, miközben csak a környező természet hangjait hallani, ahogy megtörik az úton. A Ranger alapfelszereltségként megkapja a nagy tartományú összkerékhajtást és a hátsó differenciálzárat, amelyek EV módban is működnek, de alacsony sebességű, nagy nyomatékú módban a motor mindig bekapcsol, hogy segítse a hajtást. Akárhogy is, az egyetlen korlátozó tényező lehet a benzinmotor kipufogója, amely lefelé néz a hátsó tengely mögött, és eléggé alacsonyan van, így meredek terepakadályoknál hozzáérhet és megkarcolódhat.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük