A zenei álmok mellett a szerelem is virágzik: Mary több mint 10 éve boldog párkapcsolatban él. A párja nem más, mint menedzsere, Botyánszki Norbert, akivel a munka hozta össze őket. Bár voltak hullámvölgyek, kapcsolatuk kiállta az idő próbáját – most már az esküvő is szóba került.
EZT NYILATKOZTA MARY:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Tehát, megtérült a Renault kemény munkája? Mielőtt erre válaszolnánk, fontos megjegyezni, hogy az Egyesült Királyságba szánt modellek futóműve eltér majd attól, amit a nemzetközi bemutatón Spanyolországban vezethettünk.
Amikor az Austral először megérkezett, az alapmodellt leszámítva az összes változatot a Renault „4Control” hátsókerék-kormányzási rendszerével szerelték fel, ami alacsony sebességnél segíti a manőverezést, nagyobb tempónál pedig növeli a stabilitást. Nem véletlen, hogy a Mercedes S-osztályhoz hasonló luxusautók is használnak hasonló technológiát. Az Austral esetében ez a rendszer többlengőkaros hátsó felfüggesztést is jelentett.
A kontinentális Európában a vásárlók továbbra is ezt a felszereltséget kapják az új modellel, de a britek nem. Ehelyett minden, az Egyesült Királyságban értékesített Austral modellt egy kevésbé fejlett torziós gerendás hátsó futóművel szerelnek fel – ami jó eséllyel hatással lesz a rugózási komfortra, és sajnos úgy tűnik, ugyanazokat a hibákat hordozza, mint korábban.
Még a gyönyörűen sima, szinte hibátlan spanyol autópályákon is – Barcelona környékén –, az új Austral úgy mocorog, mint egy izgága gyerek a moziban. Még alacsony sebességnél is folyamatosan billeg az autó. A vetélytársai sokkal összeszedettebbek, stabilabbak.
Teljesítmény, gyorsulás 0-100 km/h-ra és végsebesség
Mint azt korábban is gyakran hangsúlyoztuk, a Renault hibrid rendszere városi környezetben kifejezetten jól működik: az elektromotor csendes siklást tesz lehetővé, különösen dugóban vagy városi araszoláskor. Az Austral alapértelmezetten elektromosan indul el, így az elindulások nagyon simák.
Amikor azonban a háromhengeres benzinmotor bekapcsol, kissé darabos, „kavicsos” hangja van. Ez nem szokatlan hasonló motoroknál, de azért nem túl kellemes, és az Austral esetében gyakran hallgatni kell, mert az automataváltó – amely kuplung nélküli – nem vált feljebb akkor sem, ha csak 50 km/h-val haladunk. Ráadásul ha nem nyomod le teljesen a gázt, nincs lehetőséged kézzel váltani sem.
A gyorsulás egyébként többnyire sima, és az autó teljesítménye elfogadható – a 0-100 km/h-s sprintet 8,4 másodperc alatt tudja le –, de a váltó nehézkesen reagál, amikor elveszed a gázt, emiatt a motor hangját hosszabban kell elviselni, mint szeretnéd.
A frissített Austral rugózása nem nevezhető kényelmetlennek, de elég gyakran pattogós, főleg rosszabb útfelületen. Egy-egy kátyút vagy úthibát bizony érezni fogsz – az autó szinte „beleesik”.
Különlegesség viszont, hogy a regeneratív fékezés erősségét menet közben, a kormány mögötti váltófülekkel lehet állítani – ez a hibrid autók körében még mindig ritka megoldás. Ez különösen hasznos dugóban, mert erősebb regeneráció mellett több energia megy vissza az akkuba, így üzemanyagot spórolsz.
Korábban a csúcsváltozatok négykerék-kormányzást is kaptak, ami nagyban megkönnyítette a parkolást szűk helyeken – a fordulókört 11,4 méterről 10,1 méterre csökkentette. Összehasonlításképp: ez egy Renault Clio méretű kisautónak megfelelő fordulókör.
Ez a funkció azonban mostanra kikerült a kínálatból, így az Austral már kevésbé fordulékony, mint például a Kia Sportage, amely 10,9 méteres fordulókört kínál. Legalább a kormány könnyű, így nem túl fárasztó a manőverezés, és a parkolókamera képe is éles, jól használható.