A döntést állítólag azzal indokolják, hogy a má/kaid/nti/ás megőrzése elsődleges fontosságú. Nem néz ki jól, amikor a pénztárnál valaki egy konkurens log/val ellátott szatyrot pakol tele a mi termékeinkkel. A döntés hatalmas felháborodást váltott ki a vásárlók körében. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az az érzésünk, mintha ez a kis kormánykerék egyfajta félmegoldás lenne a One Motion Grip nevű, kormányrúd nélküli (steer-by-wire) rendszer helyett, amely nem volt jelen a tesztelt autóban, de egy rendezvényen már volt lehetőség kipróbálni. Ez a rendszer teljesen más érzést ad a vezetésnek: alacsony sebességnél gyors, szinte túlérzékeny kormányreakciókat biztosít, ami jól jön szűk manőverezésnél, például parkoláskor. Magasabb sebességnél viszont a kormányzás nyugodtabbá, lágyabbá válik, ami kényelmesebbé teszi a vezetést. Eleinte furcsa, szokatlan érzés ez a változó kormányzás, de hamar meg lehet szokni. Bár még nem tökéletes, érezhető, hogy ez egy ígéretes technológia, amely idővel még sokat fejlődhet, és új lehetőségeket nyithat meg az autózásban.
A Toyota bZ4X egyik rejtett erőssége a vezethetősége, és ez a nyugalmat árasztó tulajdonság nemcsak a kormányzási élményben, hanem a komfortban is visszaköszön. A Toyota tudatosan kerülte el azt a hibát, hogy túl keményre hangolja a futóművet – ami egy ilyen sokoldalú, családbarát SUV esetében nagyon jó döntésnek bizonyul. Még a nagy, 20 colos kerekek ellenére is viszonylag vastag, 50-es oldalfalú gumikat használtak, így az autó jól elszigeteli az utasokat az út legrosszabb hibáitól. Persze, nem tökéletes a helyzet: egyes úthibákon enyhén rugózó, kissé pattogós érzést adhat, de összességében az egyik legkényelmesebben futó autó ebben a kategóriában.
A vezetési pozíció is kellemes, feltéve, ha elfogadjuk azt a kompromisszumot, hogy a kormányoszlopot viszonylag alacsonyra kell állítani ahhoz, hogy jól lássuk a digitális műszereket. A bZ4X-ben viszonylag magas üléshelyzetben ülünk, széles, lágy párnázású ülésekben, amelyek több irányban állíthatók, így könnyen megtalálhatjuk a kényelmes beállítást hosszabb utazásokhoz is.
A zajszigetelés viszont nem tartozik az autó legerősebb oldalai közé. Ugyan nem zavaróan hangos, de országúti tempónál – például 80 km/h-nál – valamivel több a gördülési és szélzaj, mint a hasonló kategóriájú Skoda Enyaq iV-ben, és autópályán (kb. 110 km/h) ez a különbség még kicsit nagyobb. Ennek ellenére elkerülhetjük azokat az idegesítő visszhangokat, amelyek például a Tesla Model Y esetében a csomagtartóból visszaverődve zavarhatják az utazást. Ugyanakkor az általunk kipróbált, frissített, 2024-es modellnél apró, de állandó műszerfal-nyöszörgéseket tapasztaltunk, amelyek kissé meglepőek a Toyotától megszokott magas építési minőség fényében – érdekes módon egy ugyanott kipróbált Yaris Cross modellnél is hasonló problémák voltak.