Az időskorúak járadéka, amely alacsony összegű nyugdíj esetén igényelhető, valamint az ápolási díj, amit azok kaphatnak, akik otthon gondoznak egy közeli hozzátartozót. Emellett jogosultak lehetnek rokkantsági vagy fogyatékossági támogatásra is, ha egészségi állapotuk ezt indokolja.
Ezeket az ellátásokat minden hónapban meghatározott időpontban utalják. Az időskorúak járadéka jellemzően minden hónap 5-éig érkezik, az ápolási díjat például júliusban 30-án, míg a rokkantsági ellátás július 11-én, augusztusban pedig 12-én kerül folyósításra. A fogyatékossági támogatást augusztus 4-én utalja a Magyar Államkincstár a júliusi hónapra. Aki postai úton kéri, annak pár napos csúszással kell számolnia, főként hétvégék és ünnepnapok környékén.
ÍGY JUTHAT HOZZÁ A EZEKHEZ A FORRÁSOKHOZ:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy dolog biztos: jelenlegi formájában az Ioniq 5 N minden más teljesítményorientált elektromos autót simán leköröz, ha a vezetési élményről, a stabilitásról és az izgalomról van szó. Ez az első tisztán elektromos autó, amelyről teljes joggal lehet egy lapon említeni a BMW M3, az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vagy az Audi RS 4 Avant szuper-szedánokkal (és kombikkal).
Ez meglepő lehet azok számára, akik vezettek már hagyományos Ioniq 5-öt – egy nyugodt, de kissé lágy és imbolygó autót. Az N-változat átalakulása mélyreható: kezdve azzal, hogy a karosszéria merevségét 42 plusz hegesztési pont és 2,1 méternyi extra ragasztás növeli. Emellett a motor- és akkurögzítések, segédvázak és a kormányoszlop is megerősítést kaptak, a tengelyek pedig egyszerre lettek erősebbek és könnyebbek.
Nyílt úton érzi magát igazán elemében az Ioniq 5 N. Soha nem vezettünk még olyan elektromos járművet, amely ennyire közvetlen kapcsolatot teremt az úttal, ennyire bevonja a sofőrt, és ennyire izgalmas élményt nyújt. Válaszkészség, agilitás és izgalom terén ez az autó valóban a legjobb ötüléses sportmodellek között van.
Az e-LSD (elektronikus önzáró differenciálmű) csodákat művel a Hyundai egyensúlyával, főleg ha a nyomatékelosztást hátra hangolod a vezetési módokkal. Ilyenkor egészen lenyűgöző, mennyire játékosan kezelhető az autó – akár kis mértékű farolásra is képes, mégis megmarad könnyen uralhatónak.
Ez a játékosság gázról lelépve is megmarad: kanyar közepén visszavéve a gázt, a súly előre tolódik, és az autó orra még jobban befordul. Az élményt brutális gyorsulás kíséri, az Ioniq 5 N úgy lő ki a kanyarból, mintha katapultálnák. A gázreakció azonnali, mégis annyi út van a pedálban, hogy precízen lehet adagolni a teljesítményt.
És ami még lenyűgözőbb: mindez nem megy a komfort rovására. Bár a három futómű-beállítás közül a két keményebb nem ideális a mindennapokra, még a legkeményebb is inkább csak kissé nyugtalan, semmint kellemetlen. A legpuhább mód pedig tökéletesen kontrollált és ideális országúti kanyarvadászathoz.
Az Ioniq 5 N futóműve jobban csillapít, mint a Ford Mustang Mach-E GT-é, és kényelmesebb, mint a BMW M3, bár az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio még ügyesebben kerekíti le az úthibákat.