5 centiméternél is nagyobb jégdarabok és felhőszakadás kísérheti! A késő délutáni óráktól elsőként a Tiszántúlon alakulhatnak ki heves zivatarok, de estére már bárhol előfordulhatnak viharos események, amelyek éjszakára is kitarthatnak. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Renault Austral megjelenését mostanra finomították, és ezek a változtatások kifejezetten jót tettek az autó külsejének. Legalábbis az én véleményem szerint határozottabb, sportosabb karaktert kapott, ami vonzóbbá teszi az összhatást, mint korábban.
A motorháztető alatt továbbra is ugyanaz a 129 lóerős, 1,2 literes, turbófeltöltős háromhengeres benzinmotor dolgozik, amelyhez egy 67 lóerős elektromos motor is társul. Ezek együttműködnek egy 1,7 kWh kapacitású akkumulátorral, így egy teljes értékű hibrid hajtásláncot alkotnak.
A váltó úgynevezett „multimódos” rendszerű, amelyet mostanra továbbfejlesztettek, hogy gyorsabban reagáljon a vezető utasításaira, és hogy a korábban érezhető teljesítmény-ingadozásokat, „holt pontokat” kisimítsák. Ez az automata váltó kuplung nélküli, és állandóan kapcsolatban van a hajtáslánccal – tehát mindig „be van kapcsolva”. A hagyományos szinkronizáló helyett úgynevezett „dog clutch” szerkezetet alkalmaznak, ami eltér a megszokott megoldásoktól.
A váltások lehetővé tételéhez a rendszer képes úgy működni, hogy a váltó egy rövid időre üresbe kapcsol, miközben egy kisebb elektromotor hozzáigazítja a benzinmotor fordulatszámát a váltón belüli kívánt sebességhez. Ez a technológia azt is lehetővé teszi, hogy a belső égésű motor külön meghajtson egy generátort, miközben nincs közvetlen hajtás a kerekek felé.
Az Egyesült Királyságban kizárólag a teljes értékű hibrid, azaz az E-Tech változat érhető el, de más országokban enyhébb, „mild hybrid” változatokat is kínálnak a vásárlóknak.
Bár a Renault Rafale nevű modellből már elérhető a konnektoros hibrid, azaz plug-in változat, jelenlegi információk szerint az Austral nem fogja megkapni ezt a hajtásláncot – legalábbis egyelőre nem valószínű.
A belső térben az új Austral megőrizte elődje prémium jellegét. A minőségérzet kifejezetten erős: mindenütt puha tapintású anyagokat használtak, és a műszerfalon, az ajtókon, valamint az üléseken található kék varrással díszített Alcantara betétek igazán igényes, luxus hangulatot árasztanak.
Míg például a Mégane esetében kicsit túlzásba vitték a különböző anyagok vegyítését, az Australban sikerült sokkal kiegyensúlyozottabb megoldást találni – minden felület, amit az utas lát vagy megérint, kellemes tapintású és jól kidolgozott.