Kedden délelőtt százhúsz embert kellett kimenekíteni a Túrkeve Termál- és Élményfürdő, Apartman és Kemping létesítményeiből, valamint a környékről kló/g/z/ér/ezés miatt. 13 embert azonnal kórházba szállítottak. Túrkeve Termál- és Élményfürdőt bezárták, a további nyitvatartásról csak később adnak tájékoztatást. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az akkumulátor-kapacitás tekintetében a két modell hasonló szinten van. Az olcsóbbik S5 modell egy 47,1 kilowattórás hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátort használ, míg a drágább változat egy 62,1 kilowattórás, nikkel-mangán-kobalt kémiájú akkumulátorcsomagot kapott. Mindkét akkupakk a padló alatt helyezkedik el, így nem rabol helyet az utastérből, és hozzájárul az alacsonyabb súlyponthoz is.
Egy fontos különbség azonban mégis akad az MG 4-hez képest: az S5 modellből nem készül „Extended Range” kivitel, és a gyártó szerint nem is terveznek ilyet. Az MG 4 hosszabb hatótávú változatára ugyanis elenyésző kereslet mutatkozott – mindössze az eladások kevesebb mint 5%-át tette ki –, és egy S5 Extended Range modell által kínált hatótávnövekedés nem lett volna érdemben nagyobb a Long Range verzióhoz képest. Vagyis az extra fejlesztési költségek nem térültek volna meg.
Papíron tehát az S5 egyik legnagyobb hátránya a konkurensekkel szemben az, hogy egyik változata sem képes túllépni a laboratóriumi mérések szerinti 300 mérföldes (kb. 480 km-es) hatótávon. Ettől eltekintve viszont kevés kifogásolható pont van. A gyártó szerint új kerékcsapágyakat alkalmaztak, amelyek csökkentik a gördülési ellenállást az MG 4-hez képest, és egy új, a Continental által fejlesztett integrált fékrásegítő rendszer is bekerült, amely nemcsak a féktávolságot rövidíti, hanem az energia-visszanyerést is hatékonyabbá teszi.
A tesztelt modell egy felső kategóriás Long Range Trophy kivitel volt, amely 1723 kilogrammot nyomott a mérlegen. Ez lényegesen könnyebb, mint például a Kia EV3 vagy a Renault Scenic E-Tech hosszú hatótávú változatai, és jóval könnyebb, mint a hasonló kategóriájú Skoda Elroq. Miközben az MG 4, ZS és HS modellek már korábban is felülmúlták a várakozásokat, az S5 szintén könnyen felveheti a versenyt a neves európai márkákkal. A belső tér minősége is ezt sugallja: puha, párnázott műszerfal, fémhatású kezelőgombok, Alcantara és karbonhatású betétek teszik hangulatossá és prémium érzetűvé a kabint. Ezek az anyagok és részletmegoldások nem csak látványosak, hanem valóban emelik az összhatást – és nem hatnak öncélú luxusnak.