Ennyi idejük van még a panelházaknak a mérnök szerint

Az 1960–70-es években indult a panelprogram Magyarországon. Az országban több házgyár épült, melyek ontották a panelelemeket. Hirtelen a faluból a városba települő embereknek meg kellett oldani a lakhatását. 1960-tól 15 év alatt 1 millió lakás épült fel. Ennek meg kellett teremteni a feltételeit, a panel kézenfekvő megoldás volt. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Hat év telt el azóta, hogy a Lotus 2019-ben a sanghaji autószalonon leleplezte az Evija modellt. Ez az esemény már önmagában is mérföldkő volt, de még nagyobb jelentőséget kapott, ha figyelembe vesszük, hogy alig 18 hónappal korábban vette át a Lotus többségi tulajdonát a kínai Geely. Az Evija tehát nem csupán egy új autó volt – inkább egy hatalmas, hangos bejelentés, egyfajta nyilatkozat arról, hogy a Lotus új korszakba lép. A Geely ezzel kifejezte, hogy komolyan veszi a brit márkát, és jelentős jövőt szán neki, miközben ezzel a lépéssel újra megerősítette a brit mérnöki tudásba vetett bizalmat is. Az Evija volt az első modell, amely már az új tulajdonosi háttérrel készült el – és rögtön úgy pozicionálták, mint a világ legerősebb hiperautóját.

Az azonban vitatható, hogy ezek az autók valóban számítanak-e addig, amíg ténylegesen el nem jutnak a vásárlókhoz. Ettől függetlenül a Lotus teljesítményét vitathatatlanul mérföldkőnek tekinthetjük. Egy sorozatgyártású hiperautó csak egyszer tudja áttörni a 2000 lóerős álomhatárt – és a Lotus Evija pontosan ezt tette meg, ráadásul igen meggyőző módon.

Minden egyes elektromos motorja 503 lóerő (bhp) csúcsteljesítményre és 314 fontláb (lb ft) nyomatékra képes. Összesen tehát, amikor minden motor maximális teljesítményen dolgozik, az Evija 2013 lóerőt és 1257 fontlábnyi nyomatékot produkál. Ez önmagában is lenyűgöző számadat, amit még különlegesebbé tesz, ha megnézzük az autó tömegét és az abból adódó teljesítmény-tömeg arányt.

A Horiba MIRA mérlegén az Evija 1906 kilogrammot nyomott, bár a Hethelben kitűzött eredeti cél az volt, hogy az autó súlya ne haladja meg az 1700 kg-ot. Az eltérés oka, hogy a sorozatgyártású verzióban megnövelték az akkumulátor kapacitását az első bemutatóautóhoz képest. Ennek ellenére a teljesítmény-tömeg arány még mindig egészen elképesztő: több mint 1050 lóerő tonnánként.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük