Miért pont 45 év felett? „Az idősebb generáció nemcsak több vérre szorul, de egészségesebben él, és sokuk még tökéletes donor” – fogalmazott dr. Tóth Enikő, a rendelet egyik kidolgozója. Aki egészségügyileg alkalmatlan (pl. krónikus betegség, alacsony testsúly, fertőzés), az természetesen mentesülne. Az aktív véradók száma drasztikusan csökkent az elmúlt években. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha figyelembe vesszük, hogy az Ioniq 5 N jelentősen nagyobb gumifelülettel rendelkezik – köszönhetően a 275 mm széles Pirelli abroncsoknak –, valamint megerősített hajtásláncot, elektronikusan vezérelt hátsó differenciálzárat is kapott, és a karosszéria is jóval merevebb lett, hiszen 42 további hegesztési pontot és 2,1 méternyi szerkezeti ragasztóanyagot alkalmaztak benne, akkor egyáltalán nem meglepő, hogy súlyosabb benyomást kelt, mint a hagyományos, kétmotoros Ioniq 5.
Az Ioniq 5 N nemcsak erősebb és sportosabb, hanem technikailag is komolyan átdolgozták, hogy sokkal komolyabb teljesítményt nyújtson. Ezek a fejlesztések nemcsak a vezetési élmény javítását szolgálják, hanem azt is, hogy az autó még stabilabban, kontrolláltabban viselkedjen nagy sebességnél vagy kanyarodáskor. Ennek természetes következménye, hogy az autó nehezebb és masszívabb hatást kelt – mind fizikailag, mind vezetési érzetre.
Legalábbis ezt állítja maga a gyártó – és ez bizony nem kis állítás. Tizenöt évvel ezelőtt, ha a Hyundai azt mondta volna, hogy teljesen új értelmet ad a „vezetési élménynek” egy adott kategóriájú sportos autónál, valószínűleg kevesen vették volna komolyan. Akkoriban a Hyundai neve nem kapcsolódott különösebben az izgalmas, dinamikus vezetéshez. Inkább megbízható, de kissé unalmas autókat társítottak hozzá az emberek.
Azóta azonban rengeteget változott a helyzet. Az elmúlt évtizedben a márka látványos átalakuláson ment keresztül, aminek részeként nemcsak határozottabb terveket tűzött ki, hanem be is vonzott több, korábban nagy európai márkáknál dolgozó, elismert mérnököt és szakembert. Ezek a szakemberek valódi szabadságot kaptak arra, hogy újat alkossanak, kísérletezzenek, és ami talán a legmeglepőbb: hogy egy kicsit szórakozzanak is – természetesen a kutatás-fejlesztés területén.
Az első kézzelfogható eredménye ennek az új szemléletnek a Hyundai sportos almárkája, az úgynevezett N-divízió, amely elsősorban benzines, elsőkerék-meghajtású, turbós „hot hatch” modellekkel robbant be a köztudatba. Ezek az autók, mint például az i30 N vagy az i20 N, ugyan nem voltak minden szempontból tökéletesek, de gyorsak, jól kezelhetők, őszinték és kifejezetten élvezetesek voltak vezetni. Nem próbálták másnak mutatni magukat, mint amik voltak – és ez elnyerte az autórajongók tetszését. Ezek a modellek tették fel igazán a Hyundai-t a sportos autók térképére.