Hogyan épül fel a gáz ára 2026-ben?
A magyarországi lakosság számára 2026-ben a földgáz ára továbbra is 2 nagyon fontos összetevőből áll:
Rezsicsökkentett ár: Ez egy meghatározott éves fogyasztási szintig (általában 63 645 MJ/év, ami körülbelül 1 729 m³ gáz) kedvezményes áron biztosított. Ez az ár 2025-ben várhatóan továbbra is fix lesz.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az erőt az autó mind a négy kereke felé továbbítja az alapáron járó, hatfokozatú automata sebességváltó, amely kézi vezérlést is lehetővé tesz. Ehhez egy nyomatékérzékelős központi differenciálmű csatlakozik, amely dinamikusan osztja el a forgatónyomatékot az első és hátsó tengely között – mindezt a menetstabilitás érdekében. A vezető külön kapcsolókkal zárhatja a központi differenciált, illetve aktiválhatja a felezőt is, ami kifejezetten hasznos, ha a Land Cruiser terepre téved.
A fékteljesítmény meglepően jó a jármű tömegét figyelembe véve. A fékpedál határozott nyomásponttal bír, és arányosan adagolható. A nagy méretű, szellőztetett tárcsafékek – mind a négy sarokban – megbízhatóan és hatásosan lassítják az autót. Ugyanakkor a 70 mph (kb. 113 km/h) sebességről történő megálláshoz szükséges 54,8 méteres fékút elmarad a Range Rover TDV8 50,45 méteres értékétől. Mindezek ellenére a Land Cruiser nem kelt „nehéz” érzést: a gyorsulás egyenes vonalban határozott, a fékezéskor tapasztalt dőlések jól kontrolláltak, és a vezetési pozíció magassága ellenére sosem érezzük úgy, mintha instabil lenne az autó.
A kormányzás kis sebességnél könnyed, de ahogy nő a tempó, fokozatosan nehezedik és ellenállása kellemes mértékű lesz. Dinamikus vezetéskor a kormányzás meglepően precíz és jól kiszámítható, noha a határon hajtva hajlamos alulkormányozottságra. Érdekes módon, ha egy kanyar közepén fékezünk, az autó némi hajlandóságot mutat a far kitörésére is – igaz, ezt csak határhelyzetben tapasztaljuk.
Terepen a Land Cruiser V8 hozza azt, amit már generációk óta megszoktunk tőle. A nagy hasmagasság, a hosszú tengelytáv és a fejlett légrugós felfüggesztés révén kiválóan boldogul a nehéz terepviszonyok között is. Az alacsony sebességnél automatikusan lekapcsolódó stabilizátor rudak és a hagyományos merev hátsó tengely kombinációja lehetővé teszi, hogy akár 63 cm magas akadályokat is gond nélkül leküzdjön anélkül, hogy a kerekek elveszítenék a talajkapcsolatot. Ez a fajta rugalmasság és stabilitás kulcsfontosságú, ha valóban komoly terepen kívánjuk használni az autót.