Ezeknek az időseknek sürgősen le kell adniuk a jogosítványukat!

Az idősebb sofőröket arra figyelmeztettik, hogy ha már nem érzik magukat biztonságban az utakon, fontolják meg a vezetés befejezését, és adják le jogosítványukat. A szakértők szerint veszélyes lehet pusztán megszokásból vagy kényelemből vezetni, hiszen ez nemcsak a sofőrt, hanem utasait, a gyalogosokat és más közlekedőket is kockázatnak teszi ki.
HANGSÚLYOZZÁK:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az Ioniq 5 N sokféle beállítási lehetőséget kínál, ami kezdetben talán összezavarhat egyes vezetőket, de ha időt fordítunk rá, ráállítjuk az adaptív lengéscsillapítókat, az elektromos motorok irányát, a kormány reakcióját, a hátsó híd elektronikusan működő differenciálművét és a menetstabilizálót, majd elmentjük ezt az egyik N gomb‑gyorsbillentyűbe a kormányon, akkor az autó pontosan úgy viselkedik, ahogy szeretnénk. Van olyan mód is, amely a belső égésű motornak a hangját szimulálja, és olyan funkció is, amelynek révén a teljesítmény leadása hasonlóan éles váltásokkal érződik, mint egy dupla kuplungos automata váltós autóban. Ami világos: az Ioniq 5 N meghalad bármely más teljesítmény‑elektromos járművet az olyan területeken, mint a vezető bevonódása, a lendület és az izgalom. Olyan autókkal említhető egy sorban, mint a BMW M3, az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vagy az Audi RS 4 Avant.

A változás a normál Ioniq 5‑től az N‑felé mélyreható: a karosszéria merevségét 42 plusz hegesztési ponttal és 2,1 méter további ragasztással növelték, az akkumulátor- és motorrögzítéseket, az alvázrészeket és a kormányoszlopot megerősítették, a tengelyek erősebbek és könnyebbek lettek. Akár alacsony sebességnél is azonnal érezni a változást: a futómű sokkal feszesebb, mint a normál Ioniq 5‑é, de mégis elég rugalmas is ahhoz, hogy komoly mérnöki tudásról árulkodjon. Mivel elektromos autóról van szó, alacsony sebességgel haladva könnyű vezetni, a gáz‑ és a fékpedál is precízen adagolható.

Nyitottabb utakon az Ioniq 5 N hozza a legjobb formáját. Soha nem vezettem még olyan elektromos autót, ami ennyire kapcsolódna az úthoz, ami ennyire bevonná a vezetőt, vagy ilyen izgalmat kínálna a volán mögött. Reakciókészség, fürgeség és izgalom tekintetében az Ioniq 5 N tényleg felveszi a versenyt a legjobb ötüléses teljesítményautókkal. Az elektronikus differenciál („e‑LSD”) remekül segíti az autó egyensúlyát, különösen, ha a hajtásmódban a nyomatékot kissé hátra tolod; ilyenkor meglepően könnyű játszani az autó viselkedésével, néha engedni hátsó kerekek csúszását is, miközben az autó még mindig kezelhető marad.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük