Tóth Vera ő maga mesélt arról, milyen nehézségekkel kellett szembenéznie. A magyar zenei élet meghatározó alakja a Tünet című műsorban beszélt arról, hogy hosszú ideig nem tudta megfejteni, miért kínozzák olyan panaszok, amelyek lelkileg semmivel sem indokolhatók. Bár korábban sikerült leadnia súlyfeleslegét, helytelen táplálkozása és életmódja miatt szervezete jelezni kezdett. A fáradtság, az állandó álmosság és a rossz közérzet újra és újra visszatért. Majdnem ez lett a veszte! ELSZÉDÜLT VEZETÉS KÖZBEN!
ÉS EZ MÉG SEMMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Mazda szokatlan, de innovatív és hatékony 3,3 literes soros hathengeres turbódízele, valamint 2,5 literes, négyhengeres plug-in hibrid benzinmotorja egészen más módokat kínál ennek az autónak a meghajtására. A CX-60-hoz hasonlóan a PHEV is alig éri el a 64 kilométeres (64 km) elektromos hatótávolságot, amely ahhoz szükséges lenne, hogy a cégautó-adó nyolc százalékát kitevő sávba kerüljön – de a Mazda így is arra számít, hogy az Egyesült Királyságban forgalomba helyezett autók többségét ez fogja kitenni.
A Mazda azonban még mindig nem annyira gyakorlott a PHEV hajtásláncok terén, vagy talán nem is annyira elkötelezett irántuk, mint egyes autógyártók – és ezzel a CX-80-nal ez elég egyértelmű. Ez egy kevésbé kifinomult autó, mint amire számítanánk: akár csúcsmodellként, akár luxuscélokat szolgáló nagy SUV-ként, akár egyszerűen elektromos személyautóként.
Az elektromos motor halkan nyikorog és vonyít, amikor EV üzemmódban jár – amit alacsony sebességnél is tisztességes teljesítménnyel és vezethetőséggel tesz, bár csak körülbelül 48 kilométerig, mielőtt lemerül az akkumulátor (ami nem túl 2024-es érzés).
Aztán, amikor a benzinmotor beindul, némi érdességgel és vibrációval jár. A teljesítménye alapvetően elég erősnek érződik. De mivel a motor kissé zajos, és nagy fordulatszámon kell működnie a nyomaték leadásához – valamint azért, mert a nyolcfokozatú sebességváltó (amely kuplungot használ nyomatékváltó helyett) nem a legsimább –, ez nem egy különösebben csábító vagy élvezetes autó a gyors vezetéshez. A „megnövelt hatótávolságú” belső égésű motorral való üzemelés sem túl gazdaságos: gondoljunk csak az alacsony, 30 mpg-s fogyasztásra.
A 3,3 literes dízelváltozat azonban sokkal jobb. 620 Nm nyomatéka majdnem olyan elérhetőnek érződik, mint a PHEV megfelelője, és még nagyobb hatással van arra, hogy az autó vezetési stílusa könnyeddé váljon. Mechanikailag valamivel kevésbé kifinomult, mint egy hasonló BMW vagy Mercedes-Benz hathengeres motor – de nagyon jól bírja a kemény munkát, könnyedén mozgatja a CX-80 tömegét, jobban illeszkedik az autó nyolcfokozatú automata sebességváltójához, és a valós fogyasztása megközelítheti a 50 mpg-t egy tipikus brit autópályán.