A változás nem mindenkinek fáj ugyanúgy. A 65 év felettiek megnyugodhatnak, ők továbbra is utazhatnak ingyen a legtöbb járaton. De azok a nyugdíjasok, akik még nem töltötték be a 65-öt, eddig többféle kedvezményt és bérletfajtát használhattak – ezekből több megszűnik.
A lépés sokakban felháborodást keltett, hiszen a negyedéves és éves bérletet sok idős ember pont azért választotta, mert így nem kellett minden hónapban rohangálni új jegyért. Most viszont új rendszert kell megszokniuk, és figyelniük kell arra is, hogy legyen érvényes igazolványuk minden utazáshoz.
EZ LESZ A HELYZET A MÁV-al , VOLÁNNAL, HÉVVEL:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Roadster Coupé lehajtható keményteteje alig foglal több helyet, mint az MX-5 vászonteteje, így ugyanaz a 150 literes csomagtartó, akár felemelt, akár leengedett tetővel. Ez egy kiválóan megtervezett mechanizmus, ráadásul gyors is. Tizenkét másodperc nagyjából négyszer annyi idő, mint egy hagyományos MX-5-nél, de ezzel messze felülmúlja keménytetős riválisait. Észrevehetően csendesebb is, mint a vászontetős változat.
A Roadster Coupé kifinomultsága elfogadható, de az A-oszlop és a tető találkozásánál némi szélzaj hallható. Ha egymás után vezetünk egy Roadster Coupét és egy vászontetőt, a szövettetős modell lényegesen zajosabb. Mindkettőnél jelentős az útzaj-behatolás, de nem olyan mértékben, hogy az kellemetlen legyen. A 2,0 literes motor egy 16 szelepes, 158 lóerős egység, és jelentős pörgetésre van szükség, ha gyors fejlődést akarunk elérni, még a 2009-es változtatások részeként beépített erősebb alsó tartomány után is.
Ez nem baj, de időnként laposnak érződik az alsó fordulatszám-tartományban, emelkedőn és autópályán pedig egy kicsit több nyomatékra lenne szükség.
A felső fordulatszám-tartományban a motor kellemesen folyékonynak érződik. Itt tanulja meg az ember, hogy keményen kell dolgoznia vele, az alacsonyabb fokozatokban kell maradnia, és tudatosan kell visszaváltania, hogy a teljesítménytartományban maradjon, ami nagyjából a felső 2000-es fordulatszám.
Annak ellenére, hogy az ütős gázreakció lehetővé teszi a hirtelen visszaváltásokat és a sarok-lábujj mozgást, vannak olyan pillanatok, amikor a motor lendkereke lomha, és a fordulatszám túl könnyen elhal. Meglepődtünk a 7,1 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulásunkon, mivel az MX-5 sosem érződik ilyen fürgén.
A kisebb, 125 lóerős, 1,8 literes motor is jó: sima, szükség esetén elég zajos, egyébként tompa. De a 109 lóerős/tonnás teljesítmény-tömeg aránya nem valami sok. Aki a legtöbbet szeretné kihozni az MX-5-ből, annak az erősebb, 158 lóerős változatot kell választania, és élveznie a plusz 16 Nm nyomatékot.