A részletek még nem teljesen nyilvánosak, de annyi biztos: ez nem aprópénz! A 13. havi nyugdíj jelenleg több mint 2 millió időst és csaknem félmillió egyéb ellátottat érint. A mostanra beépült 13. havi kifizetés több száz milliárd forintot jelentett – és a 14. havi bevezetésével ez akár 1200 milliárd forint közelébe is emelkedhet. Sokan már számolgatnak: ha valaki például 200 ezer forint nyugdíjat kap, akkor egy plusz havi rész akár ennyit is jelenthet – de még az sem kizárt, hogy szakaszosan, fokozatos növeléssel kapják majd meg. A kérdés egyre égetőbb: mindenki egyformán részesül majd, vagy lesznek különbségek?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Arkana töltése miatt sem kell aggódni, mivel hagyományos hibridről van szó, nem pedig plug-in modellről. Ez azt jelenti, hogy csak nagyon rövid távolságokat lehet elektromos hajtással megtenni. A Renault állítása szerint ez az idő 80 százalékában így is lehet, amikor a városban bóklászol, de szerintünk ez túl ambiciózus, hacsak nem vigyázol nagyon a gázpedállal. Ettől függetlenül a motor és a regeneratív fékrendszer tölti az akkumulátort, és nincs mód külső forrásból való töltésre.
Az autó első évi közúti adóját (VED) és a cégautó-adósávját egyaránt befolyásolja a 105-107 g/km közötti CO2-kibocsátás, a pontos specifikációtól függően. Ez azt jelenti, hogy az Arkana első évi VED-számlája 185 font, és az üzleti felhasználókra vonatkozó 26%-os természetbeni juttatás (BIK) adósávba esik (és a 2025/2026-os adóévtől kezdődően 27%-os).
Biztosítási csoportok
Az Arkana kínálat az Evolution modellel kezdődik, amely a 15-ös biztosítási csoportba tartozik. A Techno modellel feljebb lépve a biztosítási csoport eggyel, 16-ra emelkedik, míg az Esprit Alpine vezeti a tabellát, de még mindig csak a 17-es csoportban van, az 1-50-es csoportban. Összehasonlításképpen, a Mazda CX-30 kínálatának biztosítási besorolása a 12-től 21-ig terjed. Az Arkana belső tere még elavultabbnak tűnik, ha bekukkantunk a Renault Australba vagy az elektromos Renault Mégane E-Techbe . A francia cég újabb modelljei éles, dupla kijelzős infotainment rendszerrel és Google-alapú technológiával rendelkeznek. Talán az Arkana belsejének egyetlen pozitívuma az egyszerűsége, a fizikai zongoraszerű gombokkal és a klímavezérlő forgókapcsolókkal, valamint a masszív felépítés.
Tetszettek nekünk az Esprit Alpine felszereltségi szintű modellünk néhány apró részlete is, mint például a francia trikolór zászlók és varrások, valamint a velúr ajtópanelek és ülések. Ezek azonban nem elegendőek ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk a karcos műanyagokat és az olcsó kidolgozást, amelyeket a felnőttebb riválisoknál, például a Mazda CX-30 -nál nem találunk .
Az Arkana belépő szintű változatai alapfelszereltségként egy hét hüvelykes érintőképernyővel rendelkeznek, bár a Techno felszereltségi szinttől felfelé a modellek egy 9,3 hüvelykes álló kijelzőt kapnak. Hasonlóképpen, az alapmodellekben egy 7 hüvelykes TFT vezetőinformációs kijelző található a kormánykerék mögött, míg a többi modellben egy teljes 10 hüvelykes vezetőinformációs kijelző található, amely a teljes műszerfalat elfoglalja.
Tesztautónk 9,3 hüvelykes érintőképernyőjének felbontását megfelelőnek találtuk, bár akadozó, és a Renault régebbi infotainment szoftvere közel sem olyan intuitív, mint a Mégane-ban vagy az Australban található új Google rendszer. A kezdőlap három fő widgetre van osztva, hogy könnyű hozzáférést biztosítson az összes főbb funkcióhoz, míg a műszerfalon található kapcsolóval válthatunk a különböző vezetési módok között.
