Az okokról egyelőre nem érkezett h/vat/los magyarázat, de a ple/ykák szerint az ügy valamilyen régi, még elvarratlan szálakhoz és birtokvitákhoz köthető. A cél egyértelmű volt: „Lássuk, mi folyik odabent!” – skandálta a tömeg, miközben néhányan már a kerítésen próbáltak betekinteni. Hadházy Ákos szerint ugyanis az nem egy mezőgazdasági üzem, hanem egy luxuskastély. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ami a hatótávot illeti, a gyártó által ígért 199 mérföldes (kb. 320 km) adat a tesztelés során nem igazolódott be. Különösen autópályás használat mellett derült ki, hogy inkább a 140 mérföld (225 km) körüli valós hatótávra lehet számítani, főleg ha hűvös az idő. Városban, ideális körülmények között talán ki lehet hozni belőle 160 mérföldet (kb. 260 km), de ha csak autópályán használjuk, akkor inkább csak 120 mérföld (kb. 190 km) körüli lesz a hatótáv. Ráadásul az autó hatótávkijelzője is túl optimista – teljes töltéssel indulva többet mutat, mint amit ténylegesen el lehet érni.
A töltési sebesség elfogadható, de nem kiemelkedő. A kisebb akkumulátor legfeljebb 50 kW-os töltést tud fogadni, a nagyobb változat pedig 85 kW-osat, ami azt jelenti, hogy nulláról 80 százalékra nagyjából 35 perc alatt lehet feltölteni az autót – ez megfelel annak, amit a gyakorlatban is tapasztaltunk.
Összességében az 500e kicsit emlékeztet arra, mennyire gyorsan változhat az elektromos autók világa, különösen az olcsóbb modellek között. Egy gyártónak ma már nem elég, ha egy időben jó ár-érték arányt kínál – folyamatosan fejlődnie kell, hogy versenyben tudjon maradni.
Amikor az 500e először megjelent 2022-ben, sokan megszerették bájos, vidám kisugárzása, klasszikus formaterve és meglepően jó ár-érték aránya miatt. 2025-ben ez a szerethetőség és a stílus még mindig megvan benne, de a piac időközben tovább fejlődött. Az új vetélytársak azt is megmutatták, hogy egy kis elektromos autó lehet tágasabb, hatékonyabb, jobb hatótávú és felnőttesebb érzésű anélkül, hogy elvesztené a szerethetőségét. Ez azt jelenti, hogy a Fiatnak sokat kell fejlődnie, ha azt szeretné, hogy a következő 500e ne csak szép, hanem igazán versenyképes is legyen.
Az úton tapasztalható élmény… nos, meglehetősen semmitmondó. Hiába tudjuk, hogy a motorteljesítmény papíron 429 lóerő és 600 Nm nyomaték körül mozog, amikor a gázpedálra lépsz, ez a nyers erő valahogy nem igazán érződik. Olyan, mintha inkább csak 300 lóerő lenne a teljesítmény, és bár ez önmagában is bőven elég a brit utakra, mégsem az az élmény, amit egy sportos jellegű elektromos crossovertől várnánk.