A nyugdíjszakértő részletesen levezette, mikor milyen juttatásra lehet számítani. Átlagosan kéthavonta érkezik majd valamilyen formájú támogatás:
2025 szeptember-október: Nyugdíjas élelmiszer-utalvány. A 2,6 millió érintett nyugdíjas 30 ezer forint értékű élelmiszer-utalványt kap.
2025 november: Pótlólagos nyugíjemelési korrekció. Átlagosan 40 273 Ft-al több érkezik abban a hónapban az érintettek bankszámlájára.
AHOGY PEDIG KÖZELEDÜNK A VÁLASZTÁSOKIG, EZEKET KAPJÁK MÉG A NYUGDÍAJSOK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
1.2 PureTech (benzines): 99 LE, 6 fokozatú manuális váltóval. Háromhengeres motor, kellemes alacsony fordulatszámú nyomatékkal, bár zajosabb, és kissé nehézkes váltóval.
1.2 Hybrid 100: ugyanaz a benzinmotor, de kiegészítve egy 28 lóerős villanymotorral, amely a hatfokozatú automata váltóba van integrálva. Várhatóan ez lesz a valós körülmények között a legfürgébb változat.
e-C3 (EV): egy 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor, 199 mérföld (kb. 320 km) WLTP hatótávval. Gyorstöltés: 100 kW (20–80% 26 perc alatt), otthoni AC töltés: 7,4 kW, opcionálisan 11 kW. Hőszivattyú viszont nem érhető el.
Menettulajdonságok:
A C3-asnál a hangsúly egyértelműen a komforton van, nem a vezetési élményen. A felfüggesztés kellemesen lágy, különösen városi tempónál, jól simítja ki az úthibákat. Ugyanakkor az erőteljesebb, élesebb úthibáknál – főleg nagyobb sebességnél – már kevésbé hatékony. A kormányzás gyors, de túl könnyű és visszajelzés nélküli. Az autó hajlamos az alulkormányzottságra, ha komolyabban elkezdjük hajtani.
Finomhangolás:
Elektromos: lineáris gázreakció, kellemes városi EV-érzet, de hangszigetelésben lemarad – motorzaj, szélzaj és gördülési zaj 40 km/h felett is hallható.
Benzines: karakteres háromhengeres hang, kissé „nyúlós” váltó, de jól használható alacsony fordulaton.
Fogyasztás, hatótáv és fenntartási költségek
Modell Akkukapacitás WLTP hatótáv Tényleges tapasztalat
e-C3 (44 kWh) 44 kWh 199 mérföld ~174 mérföld reális használat során
Téli hatótávcsökkenés: a hőszivattyú hiánya miatt hidegben akár 10% csökkenés is várható.
Töltőcsatlakozó: a hátsó részen található (ott, ahol a benzineseknél a tanksapka).
Benzines és hibrid verziók: hivatalos fogyasztási és CO₂-adatok még nem elérhetők, de a PureTech motor korábbi verziói alapján jó valós fogyasztás várható.