A kutatás során a válaszadók értékelték, mennyire érzik magukat biztonságban, ha sötétedés után gyalog közlekednek.
Az adatok szerint Hévíz bizonyult a legbiztonságosabb magyar városnak, ahol az éjszakai sétálás biztonsági indexe 91,67 pont lett a maximális 100-ból. Nem sokkal marad el tőle Siófok, amely 90 pontot kapott. Budapest a középmezőnyben szerepel 62,49 ponttal.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha egy kicsit finomabban bánunk az Actyon vezetésével, és nem erőltetjük meg túlságosan, akkor az autó viselkedése érezhetően kisimul. Ilyenkor egészen nyugodt és kényelmes élményt nyújt, még ha nem is különösebben gyors. Tehát ha nem versenyezni szeretnénk vele, hanem csak hétköznapi közlekedésre használjuk, akkor kellemes társ lehet – persze kompromisszumokkal.
A fogyasztás viszont egy kis csalódást okozhat. Akárcsak a Torres esetében, az Actyon sem túl takarékos. A hivatalos adatok szerint az átlagos fogyasztása 33,1 mérföld/gallon (azaz körülbelül 8,5 liter/100 km), de a mi tesztutunk során ez csak egy hajszállal haladta meg a 28 mérföld/gallon értéket (vagyis inkább 10 liter körül alakult száz kilométerenként), ami jelentősen elmarad a kategória legjobbjaitól. Amikor ugyanazon az úton, egymást követő napokon vezettük a Torrest és az Actyont, érezhető volt, hogy az új modell bizonyos szempontból fejlődést mutat az elődhöz képest – még ha ezek az előnyök nem is hatalmasak, inkább apró, de hasznos előrelépések.
Az Actyon jobban viseli az egyenetlen brit utakat, és kicsit ügyesebben kezeli a kátyúkat, illetve az élesebb útburkolati hibákat. A futómű valamivel kiegyensúlyozottabb, mint korábban, de még mindig kissé rázós, feszes érzetet ad. Nem mondhatnánk, hogy tökéletesen sima az utazás, de a megfelelő útszakaszon kellemesen, gördülékenyen tud haladni. Bár a külső dizájnban megpróbáltak némi sportos, kupés jellegű SUV-stílust csempészni a formavilágba, az Actyon valójában nem egy sportos autó.
A kormányzásból hiányzik a valódi visszajelzés, és kanyarodáskor érezhető némi bizonytalanság – vagyis nem az a típus, amit élvezettel vezet az ember egy kanyargós hegyi úton. Ugyanakkor a mindennapos családi használat során, ahol a praktikum és a kényelmes haladás a fő szempont, nem sok panaszra ad okot. Egyszerűen csak nincs benne semmi igazán izgalmas vagy figyelemfelkeltő a vezetési élmény szempontjából.
Ami viszont kétségtelenül előrelépés a korábbi modellekhez képest, az a zajszigetelés és az általános utazási komfort. Az Actyon észrevehetően csendesebb és kifinomultabb lett, különösen nagyobb sebességnél. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy új hangszigetelő anyagokat és habbetéteket építettek be az autó szerkezetébe, valamint új típusú, zajszűrő gumikat, hangszigetelő üvegeket és jobb ajtótömítéseket alkalmaztak. Ez a technikai fejlesztés valóban érződik, és hozzájárul ahhoz, hogy az autó vezetése nyugodtabb és kellemesebb legyen – ez pedig egyértelmű előny a korábbi KGM/SsangYong modellekhez képest.