Ön támogatná, hogy az Országgyűlés olyan törvényt hozzon, amely garantálja: minden, Magyarországon élő, 65 év feletti magyar állampolgár havi jövedelme elérje legalább a Központi Statisztikai Hivatal által évente meghatározott, létminimumként megjelölt összeget? Ez az ügy népszavazásra kerül a közeljövőben.
EZEKET A NYUGDÍJASOKAT FOGJA ÉRINTENI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Autópályán a rugózás nagyon sima volt, de a 19 colos kerekeken a városi, rossz minőségű utakon néha kemény és zajos volt a futómű. Valószínűleg kisebb kerekekkel ez javulna. A hibrid változatoknál alacsonyabb sebességnél kicsit pattogósabb a menetkomfort, és a kanyarokban érezhetőbb a karosszéria dőlése. Mindezek ellenére a Peugeot 408 kellemes, sőt időnként élvezetes autó, amely jó kényelmet és kulturált viselkedést kínál.
A belépő szintű PureTech benzines háromhengeres, 129 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal 1.750/perc fordulattól. A 0–100 km/h-s gyorsulása 10,4 másodperc, végsebessége 209 km/h. Ha nem pörgetjük túl, csendes, viszont ha gyorsításkor hirtelen gázra lépünk, a váltó hajlamos egy-két fokozatot visszaváltani, amitől a fordulatszám és a zaj hirtelen megugrik, anélkül hogy érzékelhetően gyorsulna az autó. Érdemes tehát mértékletesen vezetni, így a haladás inkább méltóságteljes, mint dinamikus lesz.
A Hybrid 180 és 225 változatok gyorsabbak, de az e-EAT nevű váltó ezeknél sem működik teljesen zökkenőmentesen, amikor az elektromos és a benzines üzemmód között vált. Ráadásul a két hibrid változat között alig van különbség: azonos, 266 Nm nyomaték mellett mindössze 0,3 másodperc van a gyorsulási adatok között (8,1 mp vs. 7,8 mp), és mindkettő 225 km/h végsebességgel rendelkezik.
A fogyasztás és üzemeltetési költségek terén a plug-in hibridek papíron fantasztikus eredményeket hoznak: a WLTP szerint a Hybrid 180 akár 215 mpg (1,3 l/100 km), a Hybrid 225 pedig 211 mpg (1,4 l/100 km) értéket is tud. Ehhez azonban extrém lelkes töltési fegyelemre van szükség. A 24–30 g/km-es CO2 kibocsátás viszont előnyös a céges adózás szempontjából. A PureTech benzines 41–48 mpg (kb. 5,9–6,9 l/100 km) értéket produkál, a CO2 értékei 133–156 g/km között mozognak, amit a stop-start rendszer és az autó 0,28-as légellenállási együtthatója is támogat.