2025 novemberétől változnak a nyugdíjak kifizetései!

2025 végére a kormány kénytelen plusz kifizetéseket teljesíteni a nyugdíjasok felé, miután a korábban kalkulált infláció mértéke jóval alacsonyabb volt a valóságosnál.
A nyugdíjemelés év eleji mértéke a tervezett 3,2%-ra épült, de az árak jóval gyorsabban emelkedtek: a friss számítások szerint az éves pénzromlás akár 5,5%-ot is elérhet.
Ez a különbség a nyugdíjak vásárlóerejét csökkenti – vagyis az idősek ugyanazért a pénzért kevesebbet tudnak vásárolni, mint azt korábban remélték.
HOGYAN VÁLTOZIK A KIFITETÉS?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Dacia Jogger kínálatának alapját az Essential felszereltségi szint képezi, amelyhez csak az 1.0 TCe motor társul, ára alig haladja meg a 19 000 fontot. Kb. 1 200 font felárért az Expression szintre léphetünk, amely néhány extra kényelmi és technológiai funkcióval bővíti az alapmodellt, míg a csúcsot jelentő Extreme felszereltség további 1 000 fontba kerül. Ha a Jogger Hybrid érdekel, akkor csak az Expression és Extreme verziók közül választhatunk, melyek ára nagyjából 23 500 és 24 500 font körül mozog.
A két motorváltozat jól illeszkedik az autó jellegéhez. Az 1.0 TCe turbós benzinmotor, amely a Dacia és Renault modellekben már ismert, 108 lóerőt és 200 Nm nyomatékot kínál. Háromhengeres hangja sportos benyomást kelt, bár a teljesítmény inkább visszafogott, bár a turbó megjelenésével valamivel élénkebb a vezetés. A hatfokozatú kézi váltó elfogadható, bár nem olyan pontos és határozott, mint például a Volkswagen-csoport autóiban. A 1.6 literes hibrid hajtáslánc automata váltóval és két elektromos motorral dolgozik, amelyet a Renault Clio és Dacia Duster modellekből is ismerünk. A rendszer 138 lóerőt és 349 Nm nyomatékot biztosít, ahol az egyik elektromotor az indítómotor funkciót tölti be, míg a másik segíti a benzinmotort. A rendszer finoman váltogat az elektromos és benzinüzem között, ami ugyan hatékony gyorsításkor, de állandó tempó tartásnál kissé idegesítő lehet, mivel folyamatosan igazítani kell a gázpedálon.
Leave a Comment