Az Ázsia Expressz idei évada eddig is tartogatott meglepetéseket, de Galambos Bogi viselkedése mindent felülírt. A nézők közül sokan már a képernyő előtt „kizárták” volna a játékból, annyira felháborítónak találták a viselkedését. A fáradtság, a kimerültség és a feszült helyzetek valóban próbára teszik a versenyzőket, de Bogi reakciói messze túlmentek azon a határon, amit a közönség elfogadhatónak tart.
MUTATJUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Kissé elkeserített minket, hogy a Land Rover nem kínálta a 4-es modellt a feltöltős, 5,0 literes V8-as benzinmotorjával, de a nagyobb V6-os kifinomultabb volt, mint a korábbi, Fordtól származó motor, rengeteg vonóerőt biztosított, de csendes maradt egy gyorsulás közben.
2011-ben a teljesítményt 255 lóerőre növelték, és a hatfokozatú automata sebességváltót egy hatékonyabb ZF nyolcfokozatúra cserélték a hatékonyság javítása érdekében.
Ennek ellenére a 4-es sosem volt az utolsó szó a gazdaságosság terén: a valós világban átlagosan 21-35 mpg fogyasztása van, a magas károsanyag-kibocsátás pedig azt jelenti, hogy a VED éves költsége tetemes, 710 font a korai TDV6-osok esetében.
A Land Rover a Discovery közúti stabilitásának javítására összpontosított, miközben a terepjáró kütyüit is finomította, hogy fokozza a durva utakon való képességeit.
Vastagabb stabilizátorrudakat és átdolgozott lengőkarokat adtak hozzá, miközben a Terrain Response és a Hill Descent rendszereket is frissítették.
A hosszú tengelytáv és a magas karosszéria ellenére a 4-es modell precíz és következetes vezethetőséget mutatott. Agilitásban nem vehette fel a versenyt a BMW X5-tel , de súlyát és méretét tekintve az úttartása lenyűgöző volt.
A 4-es modell úttartását a 3-ashoz képest kisebb súlya is segítette. Ez utóbbi majdnem három tonnát nyomott, és a motorja nem volt elég lelkes ahhoz, hogy gyorsan gyorsuljon autópályán, vagy előzzön.
A mérnökök 140 kg-mal könnyebbek lettek, és 119 Nm nyomatékot adtak hozzá, ami drámai különbséget jelentett. Kisebb súlyával és nagyobb lendületével a 4-es modell lenyűgöző sebességnövekedést produkált – és egy nehéz, 3500 kg vontatási kapacitású utánfutó csatlakoztatásával sem volt nehéz.
Egy 2014 utáni autót felismerhetsz az új első lökhárító-dizájnjáról, a LED-es fényszórókról és a „Discovery” (nem pedig a „Land Rover”) motorháztető emblémájáról.
A Range Roverhez néhány opcionális extrát is kínáltak, például a szonáros gázlómélység-érzékelést és a Meridian audiorendszert.
Kevés SUV vetekedett a Discovery 4 sokoldalúságával. Könnyen vezethető, kifinomult és luxus volt, de ami a legfontosabb, a terepképességeihez illő közúti dinamikával rendelkezett.