A nyugdíjasok helyzete évek óta központi kérdés Magyarországon, hiszen a társadalom jelentős része él szűkös anyagi körülmények között. Most új javaslattal állt elő Karácsony Mihály, a Nyugdíjas Parlament Országos Egyesületének elnöke: szerinte még az ünnepek előtt, decemberben, pár tízezer forintos plusztámogatásban kellene részesíteni azokat az időseket, akiknek nyugdíja vagy nyugdíjszerű ellátása nem haladja meg a 140 ezer forintot havonta.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A kínálat legnépszerűbb motorja várhatóan az 1,6 literes benzinmotor lesz, amely a változó szelepvezérlés révén mind a szívó-, mind a kipufogóoldalon rugalmas teljesítményt kínál. Papíron ez az egyik legerősebb 1,6-os a kategóriájában, a valóságban azonban nem hagy mély benyomást. A könnyű karosszéria és a jó aerodinamika segíti a gyorsulást, de a rövid áttételezés is hozzájárul a lendülethez – ugyanakkor meglepő, hogy a Toyota nem szerelt hatodik fokozatot a váltóba. Ennek hiányát főként autópályán érezni: a motor ilyenkor magas fordulaton dolgozik, a zajszigetelés pedig csak átlagos, így a hosszabb utak kevésbé pihentetőek. Kár érte, mert a rugózási komfort egyébként kifejezetten jó.
A modellcsalád csúcsa a T180 változat, amelyben egy 2,2 literes, 175 lóerős dízelmotor dolgozik. Ez a verzió több lengőkaros hátsó futóművet kapott, amely hatékonyan kordában tartja a karosszériamozgásokat, és a tapadás is kimagasló. Ennek ellenére a karosszériadőlés kanyarban még mindig túlságosan erős ahhoz, hogy a T180-at valódi „hot hatch”-ként lehessen kezelni.
Külsőre az Auris teljesen új modell, Európában tervezték, és három- vagy ötajtós kivitelben érhető el, két benzines és három dízelmotoros változattal. A felszereltségi szintek a Toyota megszokott logikáját követik, ám az új TR kivitel a T3 alapjaira épül, és 1000 fontos megtakarítást kínál.
