Se szeri, se száma a hírfolyamnak – és most újabb rémület kering: az idősekre nézve drasztikus változás jön az utazási kedvezményeknél. A Ellátottak utazási utalványa, amely korábban a „nyugdíjas igazolvány” alternatívájaként jelent meg, átalakul, és 2026-tól új szabályok lépnek életbe, ráadásul már januártól érinthet egyes csoportokat.
A felhördülés jogos: az utalványt eddig bizonyos idősek automatikusan megkapták, most viszont szigorúbb feltételek jönnek. Ez nem csupán „egy kedvezmény”, hanem a mindennapi közlekedésre – orvoshoz járásra, családlátogatásra – gyakorolt hatásával lesz igazán sokkoló.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Hyundai Veloster az egyik legjellegzetesebb autó a piacon, köszönhetően a szokatlan 2+1 ajtós elrendezésnek. A vezetőoldalról egy hagyományos háromajtós kupéra hasonlít, de ha az utasoldalra lépünk, rövidebb első ajtót és egy hátsó ajtót találunk, amelyek célja, hogy praktikussá tegyék a ferdehátú autók használatát. Csak egy motorválaszték létezik, egy 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amely 138 lóerőt fejleszt, és 9,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 200 km/óra. Ezek az adatok nem különösebben lenyűgözőek, de a Veloster jó vezetni, biztonságos kezelhetőséggel és megfelelő kormányérzettel rendelkezik. Kényelmes is, és bár a hátsó ülések csak gyermekek számára alkalmasak, a plusz ajtó azt jelenti, hogy a növekvő családok még egy kicsit megőrizhetik sportautós álmaikat. A Veloster Turbo modell 2012 szeptemberében csatlakozott a kínálathoz, és ugyanaz az 1,6 literes motor hajtja, mint a standard autót, de 184 lóerővel és 270 Nm nyomatékkal. Az induló ára valamivel kevesebb, mint 22 000 font, és a VW Scirocco R-től a Nissan Juke Nismóig mindennel vetekszik. A kaliforniai ihletésű kabrió koncepciót a 2012-es Los Angeles-i Autószalonon mutatták be. A Veloster C3 Roll Top Concept megtartotta a standard autó furcsa 2+1 ajtós elrendezését, de innovatív, elektromosan lehajtható vászontetőt és lefelé nyíló csomagtérajtót adott hozzá.
A Velostert könnyű vezetni és jól kezelhető, de egyelőre nem fogja felborítani a sportautók sorrendjét. A kormányzás pontos, a rugózás kényelmes, mégis elég határozott ahhoz, hogy legalább némi sportos illúziót keltsen. Az 1.6 GDi benzinmotornak azonban küzd a teljesítményéért, és nem ez a legkifinomultabb egység. Még a legkisebb VW Scirocco 1.4 TSI is lehagyja 100 km/h-ra, és sokkal kifinomultabb. Opcionálisan duplakuplungos automata váltó is elérhető, de dízelváltozat nem választható. A csúcsmodell, a turbós változat továbbra sem különösebben gyors, de 184 lóerős és 265 Nm nyomatékú, ami 33 százalékkal nagyobb teljesítményt és 59 százalékkal nagyobb nyomatékot jelent, mint a standard autóé. A kormányművet is finomhangolták, a lengéscsillapítókat pedig merevítették a laposabb kanyarvétel érdekében, ami élvezetesebbé teszi a vezetést a kanyargós B-utakon.
