Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Lezárták a déli irányt

Posted on 2025.12.09.

Soha nem látott erővel csapott oda a kormányfő: „Megt/madt-ák Magyarországot!” – r0bbant0tta rá a hírt Orbán Viktor, miután Brüsszel hétfőn olyan döntést hozott, amelyet a miniszterelnök szerint „abszurd és elrugaszkodott t/mad/snak” lehet nevezni.
A kormányfő kijelentette: a déli irányt lezártuk, de ezzel még nincs vége – valami sokkal nagyobb készül.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Sok okunk volt szeretni a Renault E-Tech rendszerét a Mégane plug-in hibrid változatában , de bár nagyrészt ugyanaz a rendszer, mint a full hibrid Arkanában, mégsem működik olyan jól. A motor ugyanaz a 93 lóerős 1,6 literes légköri egység, de az elektromos motor 18 lóerővel kevesebb. Elképzelhető, hogy a Mégane PHEV-hez képest 150 kg-mal kisebb tömeg bőven kompenzálná ezt a hiányosságot az Arkana esetében, de a gyakorlatban a crossover lényegesen lassabb.

Nedves pályán 11,6 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára, ami 0,8 másodperccel elmarad a megadott értéktől. Ez nem kétségbeejtően lassú, de a teljesítmény-tömeg arányt tekintve mégis kiábrándító. Jócskán lemarad a Mégane idejéről, és a mindennapi használatban érezhető a teljesítménybeli kompromisszum. Autópályára való felhajtáskor vagy forgalmas kereszteződésből való kihajtáskor az Arkana benzinmotorja valószínűleg felpörög. Az autó gyorsításkor hajlamos hosszabb ideig tartani az alacsonyabb áttételeket, ami nem sokat tesz hozzá az autó kifinomultságához.
Nyugodtabb autózás közben azonban értékelni lehet, milyen simán vált a hajtáslánc az elektromos, a benzinmotoros és a motor generátorként való használata között – olyannyira, hogy általában nem is lehet tudni, mi történik a motorháztető alatt. Valójában nincs fordulatszámmérője, és semmilyen módon nem lehet
manuálisan szabályozni a sebességfokozatokat. Különösen városban áll rendelkezésre bőséges elektromos rásegítés, míg országúton a teljesítmény általában elegendőnek érződik a normál mindennapi vezetéshez.

Mint sok full hibrid esetében, itt is van egy EV vezetési mód gomb, de egy 1,2 kWh-s akkumulátorral nem jutunk messzire. Az Arkana távolról sem gyors, vagy akár könnyen vezethető mindössze 48 lóerővel nulla emissziós üzemmódban. Sokkal jobb, ha a rendszerekre bízzuk, hogy hol és mikor állítsanak le a motort. Van egy „B” mód is a sebességváltón, amely fokozza a regeneratív fékezést, de nem teszi lehetővé az egypedálos vezetést.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. december
  • 2025. november
  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme